• Äldre 25 Feb 18:34
    4326 visningar
    16 svar
    16
    4326

    Villa i Göteborg, var finns ett bra område?

    Vi var på promenad idag och tittade på hus och hamnade i Tuve -- eller var det Tolered? Nu kommer jag inte ihåg.

    Hursomhelst... vi var på en visning och vi fick kommentarer från mäklaren. Jag mådde dålig efteråt! Han tyckte inte att huset var lämpligt för oss eftersom vi passade inte i området. Vad? Jo, vi var inte vita.

    Nu undrar jag var man kan bo i villa i Göteborg utan att känna sig att alla grannar är Sverige Demokratarna?

  • Svar på tråden Villa i Göteborg, var finns ett bra område?
  • Äldre 25 Feb 18:47
    #1

    Fy vad hemskt! Är f*n inte klokt ju...

    Jag är väldigt dålig på sånt, men vi bor i Mölndal, lite utanför Göteborg och stormtrivsSkrattande

    Lycka till och gillar ni huset så tycker jag ni ska skita i mäklarn!

  • Äldre 25 Feb 19:18
    #2

    Hej gersime,

    Trivs ni i Mölndal? Jag försöker övertala mannen om att flytta dit men han är så envis och vill vara i Göteborg.

  • Äldre 25 Feb 19:19
    #3

    Oops! Jag postade inlägget för tidigt. Jag tänkte fråga dig om villor därute. Är de billigare än villor i Göteborg?

  • Toffif­ee
    Äldre 25 Feb 19:20
    #4

    Men det var det värsta jag hört! Gris!

    Vi bor i Mölnlycke och här är väldigt fint. Lagom stort!

  • Äldre 25 Feb 19:22
    #5

    VA? Vilken skitmäniska! Hur kan man vräka ur sig något sånt?!

  • AnnaGB­G
    Äldre 25 Feb 19:23
    #6

    Jobbar ni i GBG? För tänk då på att inte köpa hus på Hisingen, eller norrut alls egentligen. I alla fall inte tills de gjort något åt Tingstadstunneln eller annan förbindelse.

    Utåt väster är det ju rätt stor blandning på folk Fiskebäck, Påvelund, Tynnered, Hagen, Grimmered osv.

  • Äldre 25 Feb 19:27
    #7

    VA!!!! Huvud saken är väl att man är skötsam och trevlig!! Ni borde anmäla det hela till DO!! Ingen skall behöva ta sånna komentarer!

  • Äldre 25 Feb 19:28
    #8

    Älvängen är trevligt annars, och man slipper Tingstadstunnels när man ska in till Göteborg tar 25min här ifrån till Göteborg.

  • AnnaGB­G
    Äldre 25 Feb 19:32
    #9

    NI var inte vita!? Jisses! Jag läste det som att ni inte passade in för att ni ÄR vita. Det är väl lika illa åt vilket håll det än är iofs..... Men SA mäklaren så, verkligen?? Rakt ut? Ni bör ju prata med hans/hennes chef iallafall....

  • Äldre 25 Feb 19:59
    #10

    Beror ju självklart på var i Mölndal och hur stor standrt du vill ha på huset men tror nog tyvärr det ligger på samma priser som i Göteborg:(

  • AnnaGB­G
    Äldre 25 Feb 20:06
    #11

    Ger--Det beror ju på VAR i Gbg och VAR i Mölndal. Det är ju ganska stora skillnader.

  • AnnaGB­G
    Äldre 25 Feb 20:07
    #12

    Läser som en jäkla kratta!! Du hade ju skrivit det, ja!

  • kyokus­hin
    Äldre 26 Feb 12:49
    #13

    Jag tycker att jag bor i bästa området, ett litet "hemligt" område som heter Bäckedalen, ligger på Hisingen på berget ovanför Hornbach. Toppenmysigt område, trevligt folk, bra blandning mellan äldre (typ äldst 90 eller nått) och yngre (3 veckor) och en del inte helt svenskklingande namn, det bor även ett antal värmlänningar och andra utsocknes i området.
    Det är inga problem att jobba inne i stan eftersom buss 17 passerar nedanför backen.
    Det är helt tyst uppe hos oss också, och ett hus till salu just nu (men jättedyrt) och ett som kommer att bli till salu under våren.

  • Tigeru­nge
    Äldre 26 Feb 14:08
    #14

    Är inte ute efter att försvara mäklaren för det låter på dig som om han var jäkligt klumpig i sitt sätt.
    Däremot vill jag ta ett exempel utifrån mig själv. Jag bor på en återvändsgata med enbart svenskar som alla umgås och pratar mycket med varandra. Längst in på gatan såldes ett radhus till en arabisk familj som aldrig är ute och när man ser dem är det bara när de kör förbi.
    Risken är väl den att de känner sig utanför och det kanske hade varit lämpligt av mäklaren att tala om vad det var för typ av människor som bor där(här). Nu kanske han gjorde det och då vet de var de var de flyttade in någonstans och det kanske var ett sådant typ av budskap eran mäklare försökte ge(om än jävligt klumpigt)

  • Tue 4 Feb 2020 15:20
    #15

    Skulle säga att om du ska bo i hus i Göteborg finns det bara några få "bra" områden som är lugna, trygga och utan pack.


    Tyvärr är alla områden dyra idag men Änggården,Örgryte/Bagaregården, Guldheden och Hovås.

    Väldigt märkligt att ingen av er nämner Särö, Onsala halvön t ex Gottskär/Lerkil som alternativ, visst områderna ligger i Hallands län och vid havet men endast 20 minuter från centrala Göteborg.


    Områderna är väldigt svenska med bra skolor både privata som kommunala. Nackdelen är väl priset på villorna.

  • Thu 6 Feb 2020 14:40
    #16

    Bagaregården är mitt tips, många röstar vänster i området!

Svar på tråden Villa i Göteborg, var finns ett bra område?