Ont i ena bröstet!
Jag känner ibland som ilningar/värk i mitt ena bröst. Jag har kännt och klämt och hittar inga knölar eller ojämnheter. Vad kan det vara? Bör jag ringa läkaren? Har kännt så här i ca 2 månader.
Snälla lugna mig lite!!
Jag känner ibland som ilningar/värk i mitt ena bröst. Jag har kännt och klämt och hittar inga knölar eller ojämnheter. Vad kan det vara? Bör jag ringa läkaren? Har kännt så här i ca 2 månader.
Snälla lugna mig lite!!
Hej!
Kan tyvärr inte säga ngt lugnande eftersom jag inte kan så mkt på området.
Däremot så tycker jag absolut att du ska ringa o beställa tid hos en läkare, om inte annat för att lugna dig själv.
Det är bra att du inte känner några knölar eller så i bröstet men jag har den inställningen att man ska kontrollera om ngt gör ont för att upptäcka saker i tid.
Det behöver absolut inte vara ngt men om det är ngt så är det alltid bra att komma till läkare i tid.
Men försök att inte stressa upp dig för kroppen är som den är o ibland har man ont utan att det behöver vara ngt.
Lycka till!
Jag är så rädd för bröstcancer. Är 30 år och det är inte ovanligt i min ålder
Tack för ditt svar! Har iofs för mig att cancer inte gör ont?!
Om man är orolig, får man göra ett mammografi eller måste man hitta en knöl för att få göra det?
**nervös**
Det kan vara så "enkelt" som muskelsmärta som strålar ut via nerver. Har du gjort något annorlunda sedan innan smärtan startade? bytt jobb? börjat träna? flyttat? skaffat hund som du släpas i koppel efter? något, vad som helst?
Sånt kan jag också känna och mina vänner också.
Jag tror inte du behöver oroa dig. :)
Ont i bröstet? Kan det vara stress kanske? Man kan ju få "hugg" bröstet då. Känns det som hugg eller?
Tack för era svar
Det är inte stress, känns inte som hugg. Det är mer strålande inåt bröstet från utsidan av bröstet... vet inte hur jag ska förklara lättast.
Det som är obehagligt är att det bara är mitt vänstra bröst.
Jag tränar sen i oktober, har kännt så har i ca 2 månader.