• JaninaH

Vi letar efter en Grand Danois valp, HJÄLP mig vart kan jag hitta det?

Som sagt, vi letar efter en Grand Danois valp, och har mejlat till många och
    vill mejla till flera.. har ni några bra tips, eller vet ni någon som säljer valpar?
    så berätta och skriv gärna till mig, här eller i gästboken!

idag 25/2 så skulle jag ha fått en liten GD kille, men hon ringde återbud
    för att hennes andra hund blitt sjuk och åkte hem! Det känns som så, har man sagt att man ska sälja en hund, så är detta sjukt taskigt! Och jag känner att hon inte var seriös..
    jag får en känsla av att hon sålde båda valparna till paret i göteborg, som hon skulle åka till först och lämna 1 valp till, men dem köpte båda.. eller så bestämmde dem uppfödarna sig för att behålla valpen iallafall! så för oss blev det inget, vi som handlat en massa grejer, såg fram emot detta, och berättat för dem flesta vart ju självklart ledsna och besvikna!

så jag skulle bli glad för hjälp!

Ha det bra! Kram

Våran högsta önskan är att bli gravida! Låt det bli våran tur! Med gråten i halsen..
  • Svar på tråden Vi letar efter en Grand Danois valp, HJÄLP mig vart kan jag hitta det?
  • LinaT

Ta kontakt med kenneln Sjökullen, de är mycket seriösa. Vår tiks pappa kom därifrån. Vår huns mamma kommer också fran en utmärkt kennel, men de tycks inte vara så aktiva för tillfället.

Tror inte på att köpa valpar "privat" utan det känns oerhört mycket säkrare med en pålitlig kennel. Har de hålliut på ett bra tag vet de vad de gör, kan rasen och hjälper gärna till med råd om man behöver. Vi "vanliga" människor har ju ofta lika många olika åsikter som vi är till antalet; se bara på hundtrådarna som brukar vara igång här på FL. Många självutnämnda experter...!

Jättehärlig ras, så jag önskar er lycka till!

• Ammmi

prova att ringa till olika kenlar har en "mamma" kompis här uppe i umeå som har gd upp födning och hon ska snart hämta två nya valpar + att hon nyligt parat sin hane,

• JaninaH

oh vad mys, ge mig tips på internet sidor!

Våran högsta önskan är att bli gravida! Låt det bli våran tur! Med gråten i halsen..
  • Baby Angel

min sambos systers kille föder faktiskt upp grand danois (lr hure stavas). jag skulle kunna höra med dom om du vill...
    har för mig att dom har någon kull på gång nu. dom bor i borås..
    skicka gbinlägg till mej så att jag inte glömmer bort de bara;)

• Leeloo

Hade ni inte varit och hälsat på först? Träffat föräldrar och så?
    Googla kenlar på nätet är mitt tips iaf.

****Qui tacet consentire videtur****
  • Norpans

Har köpt min Grandistik utanför Östersund, tror inte hon har valpar nu men det finns ju valpförmedlare du kan kontakta, gå in på Svenska Granddanois klubbens hemsida och kolla där vet ja, och lycka till

• ALJO

Kollar du på SKK `s sida så finns det länkar till alla kennlar som är anslutan. Har sett en hel det GD-kullar på blocket det senaste oxå.

• Nilla2005
    http://www.sgdk.org/

du låter nästan desperat TS....?! När det gäller inköp av valp så krävs det lång förberedelse, gå in på GD-klubben o tag kontakt med några av de kennlar du känner känns rätt o se till att utveckla kontakten med dem. Välj sedan en uppfödare som du får fullt förtroende på, gör inga hast-inköp av nån valp!!!
    Vi ska hämta vår valp om 3 veckor och det har tagit mååånga månader av seriös faktaletande, kontakt med många olika kennlar, fick väldigt fin kontakt med vår uppfödare som vi bestämde oss för till slut och vi har nu hängt med henne sen tiden INNAN tiken ens var betäckt!!!! Exakt SÅ ska dte gå till enligt mig!
    v. 28, sååå lycklig! Och näe, det är nog ingen Pelikan
  • JaninaH
    Leeloo skrev 2007-02-26 00:23:44 följande:
    Hade ni inte varit och hälsat på först? Träffat föräldrar och så? Googla kenlar på nätet är mitt tips iaf.****Qui tacet consentire videtur****
    nej, allt gick så snabbt, det var för bra för att vara sant!
    Baby Angel skrev 2007-02-26 00:20:08 följande:
    min sambos systers kille föder faktiskt upp grand danois (lr hure stavas). jag skulle kunna höra med dom om du vill...har för mig att dom har någon kull på gång nu. dom bor i borås..skicka gbinlägg till mej så att jag inte glömmer bort de bara;)
    ja underbart! har skrivigt till dig nu!
    ALJO skrev 2007-02-26 12:13:05 följande:
    Kollar du på SKK `s sida så finns det länkar till alla kennlar som är anslutan. Har sett en hel det GD-kullar på blocket det senaste oxå.
    okej, tack för tipset! ska kolla direkt!
    Nilla2005 skrev 2007-02-26 12:31:48 följande:
    www.sgdk.org/du låter nästan desperat TS....?! När det gäller inköp av valp så krävs det lång förberedelse, gå in på GD-klubben o tag kontakt med några av de kennlar du känner känns rätt o se till att utveckla kontakten med dem. Välj sedan en uppfödare som du får fullt förtroende på, gör inga hast-inköp av nån valp!!! Vi ska hämta vår valp om 3 veckor och det har tagit mååånga månader av seriös faktaletande, kontakt med många olika kennlar, fick väldigt fin kontakt med vår uppfödare som vi bestämde oss för till slut och vi har nu hängt med henne sen tiden INNAN tiken ens var betäckt!!!! Exakt SÅ ska dte gå till enligt mig!v. 28, sååå lycklig! Och näe, det är nog ingen Pelikan
    vad despetar? jag frågade frågor, orkar inte höra sådannt.
    vi har sökt efter gd i snart över 1 år.
Svar på tråden Vi letar efter en Grand Danois valp, HJÄLP mig vart kan jag hitta det?