• MiaBu

Blåmärken på brösten?!

Hej

Märkte igår att under min vårtgård, alltså på nedre delen av bröstet så ser det ut som ett ganska stort blåmärke. Jag helammar o det har ej gått över från igår?!

Någon som vet vad det är? Har ej märkt detta tidigare så jag vet ej hur länge jag haft det!

• Svar på tråden Blåmärken på brösten?!
  • MiaBu

då tar jag o lägger mig o hoppas någon kommer med något svar tills imorgon. annars måste jag ringa någon bm

• Jempa L

Jag tror att ditt barn har fått lite sned-grepp och gjort ett "sugmärke"... De har ju en enorm sugkraft de små liven! Efter en viss tids amning blir man ju lite bedövad och känner inte direkt när de greppar snett så som man gjorde i början.

• MSoSueMe

jag har massor av blåmärken i strimmor på brösten...ser nästan ut som åderbråck! helammar också och vad jag minns födde vi samtidigt i slutet av dec...

• hewa

Jag hade som blåmärken när jag var på väg att få mjölkstockning. Hade inte särskilt mycket andra känningar (hade inte reagerat om jag inte råkat ut för det tidigare). Det försvann efter ett drygt dygns attack-ammande. Kan det vara något sådant på G? Var uppmärksam iaf.

• MiaBu

födde i början av dec.

jag vet inte. ibland somnar jag till under natten då jag ammar liggande. han kanske kommer åt fel..

Svar på tråden Blåmärken på brösten?!