Min katt går ner i vikt! Söker råd!
Vi har 4 katter som levt tillsammans i många år. Vad gäller denna katt har hon levt ihop med alla 4 hela sitt 5-åriga liv. Hon har alltid varit störst av dem, över 5kg. Hon är bondkatt. Plötsligt upptäckte vi att hon var lätt som en fjäder, och man känner lätt revbenen på henne! Hon har inte bara blivit smal, hon är fasen mager!
Hon är innekatt, vi har inte sett några maskar i lådan eller rumpan på henne. Vi ser att hon äter, och dricker gör hon ofta och mycket..
VAD kan vara knas?
Jag funderar lite på det här med depression. Denna kisse var min lilla bebis innan min son föddes. Jag gav henne väldigt mycket uppmärksamhet. Efter att sonen kom ändrades det totalt. Han är 9 månader snart. Kanske blev kissen deprimerad av att "bli ensam"?
Jag kan vara helt ute och cykla, men jag hoppas faktiskt lite att det är depression. För då kanske hon blir bra igen och går upp i vikt..
Hon får mer uppmärksamhet nu när vi lagt märke till viktnedgången. Vi gav henne uppmärksamhet innan dess också, men då var det mest att stanna till o kela lite bakom örat, prata med henne, ge lite godis osv. Att vi inte märkte viktnedgången förrän nyligen beror på att vi inte har lyft upp henne så som vi gjorde förut. Vi har ju haft vår bebis i famnen mycket och då blir det inte att man bär katten.. Nu när hon får mer uppmärksamhet kanske hon börjar må bättre, om det nu handlar om depression?
Det jag oroar mig över är att det är nåt annat, någon mer fysisk sjukdom... och därför ber jag er om råd! Jag har naturligtvis tänkt ringa och rådfråga veterinär, men hon har tfn-tid som är knepig att få till just nu.
Tips, råd, förslag, erfarenheter...?