• marcink

Barn som bits

Hej!

Vår ettåring har ett gäng med små sylvassa tänder, och har nu börjat bitas. När jag sökte på det på FL hittade jag en massa trådar, men det gemensamma där var att barnet bets när det var argt. Vår lille kotte bits och verkar tycka att det är roligt, lite busigt så där.

När vi säger till på skarpen, "ajaj!", sätter ner honom och ser arga ut osv så ser han mest lycklig ut, och tror att vi försöker busa med honom.

Är det någon av er pappor här som har något förslag eller tips?

• Svar på tråden Barn som bits
  • ma42195

Hej,
    när vår grabb var 10-11 månader så bets han på samma sätt som du beskriver. Vi sa i från ordentligt i början men han tyckte det bara var kul att vi reagerade. Så istället började vi att ignorera bitandet och försökte undvika att han bet. Jag vet inte om det hade någon effekt, men nu när han är snart 14 månader så biter han bara när han är hungrig.

/Magnus

• kontirio

Vi sa till pojken att det är aja att bitas, man får pussa istället. Funkade rätt hyggligt, han böjde sig framåt för att ta ett bett i låret på en men det blev en puss istället. Det går att göra något åt det, så länge man är konsekvent och inte gör det till något roligt (för knodden alltså).

An nescis, mi fili, quantilla sapientia mundus regatur?
Svar på tråden Barn som bits