• Disco

Huskurer mot halsbränna!?

Har legat sömnlös i natt pga en redig halsbränna! Knaprade mina Novalucol och Gaviscon, ledde bara till illamående! Någon som har bra tips på "hemmafix" mot detta otyg!? Skall man lägga sig fastande eller är det bättre att ha ätit/druckit nåt speciellet innan sänggåendet? Tacksam för alla tips och knep!!!!!

• Svar på tråden Huskurer mot halsbränna!?
  • veralena

jag testade att dricka mjölk en stund innan jag gick o lag mig o det funkade, åtminstone inatt :)

• RonjaRovardotter

Ät tex smörgåsrån, filmjölk eller salta kex.

• virre27

Jag gick på samarin i två grav, kan inte säga att det funkade helt men ett tag gick det i varjefall.

• yessan

har samma problem.. tycker inte nått hjälper.. men mjölk å ramlösa har ja hört, vet ej!

• Champagne

Sötmandlar hjälpte mig

Bästa sättet att få vara ifred är att ställa sig och diska
  • mammadonna

Ja mandlar ska vara bra! Men jag äter fiberberikad gröt varje dag och har inte haft någon halsbränna alls, är i v. 38.
    På hälsokost sa de att jag sluppit det tack vare gröten...!

• Bembu

smörgåsrån, mariekex och hård bröd hjläpte mig. Ett tips är att ett litet "förråd" med rån, kex eller hård bröd vid sängen. Så kan du knapra i dig när du vaknar mitt i natten och direkt på morgonen innan du stiger upp.
    Jag åt ca 2 timmar innan jag gick å la mig och de hjälpte lite också.

Hoppasdet blir bättre.

• Daggkåpan

Sitter här med samma problem. Men det va värre förra graviditeten. Nu äter/dricker jag filmjölk och bananer. Har hjälpt en hel del. Absolut ingen läsk då e det kört. Mineralvatten är ok. Min barnmorska säger camomillte men har inte provat.
    Lycka till

• Celice

De som funkar absolut bäst på mig är naturellt mineralvatten, det försvinner direkt!

Storken beräknas komma 070307
Svar på tråden Huskurer mot halsbränna!?