• Tigerunge

En råtta kom upp ur golvet

Vi håller på att bygga om ett badrum från tråkig våtrumstapet till kakel.Mannen har precis kaklat golvet och åkt iväg på ett ärende och vad händer...?!
    Jag hör ett pipande ljud där innefrån, öppnar dörren och ser en stor råtta. FY FAN, vad jag blev rädd! Smällde igen dörren med en gång.
    Har ringt anticimex och de är på väg, men usch just nu avskyr jag att vara husägare.

• Svar på tråden En råtta kom upp ur golvet
  • Jewell

Vi har problem med möss i skåpet under diskbäcnken där vi har vårt skräp. Dom må rakarna slipper upp bredvid avloppen och skräp-lukten drar väl dit dom antar jag.
    För nån vecka sen när jag öppnade dörren hoppade en av dessa monster på mig och sedan dess har jag hängt en skräp-väska på dörren istället så jag slipper öppna skåpsdörren....

Inte kul att vara hus-ägare med dessa problem...

Men jag är glad att det inte är råttor åtminstone som kommer fram som hos er...*RYSER*

• Champagne
    Vet hur det känns. Vi hade en råtta utanför huset (som hade byggt bo under den stenbelagda gången upp till huset).

En dag när vi hade gäster och satt och grillade utomhus, så kom råttan spatserande. Men min man (som är min hjälte ) fångade den och vred nacken av den
    Bästa sättet att få vara ifred är att ställa sig och diska
  • Tigerunge

Sitter och skakar fortfarande...
    Det är sånt här som man hör talas om, men som aldrig händer en själv.

• Tigerunge

sunflower. Åh vilken man du har. Min är ju inte hemma så anticimex får rycka in med hederligt gammalt råttgift istället.

• alienstar

När vi bygde om vårat badrum och höll på att lägga värmeslinga till golvvärmen så hittade vi en nästan två cm lång spindel, kolsvart och med korta ben.. sen såg vi ytterligare en fast lite mindre när vi bygde ut sovrummen och jag har sett en eller två till fast mindre i badrummet efter det..

Vi hade även en död kråka i köksventilationen. Det upptäckte vi då vi bytte fläckt. Och i höstas fick jag rädda en liten and som på något sätt kommit in där..*s*

• Tigerunge

Trodde aldrig jag skulle reagera så starkt på en sån här grej, men fy vad otäckt.

• Tigerunge

Nån som vill ha ett hus...med tillhörande råttor?

• sherlock

Vi har jätte spindlar som kommer in på hösten ryyyyser! De är ofta 3-4 cm i diameter men en gång såg jag en som var 5 .
    Det var dessutom mitt i natten och jag vågade inte ta ut den själv (den kan ju hoppa på en och bita till) så tog ut dammsugaren, men var för feg för att ens suga upp den. Fick väcka maken som sög upp den. Han tyckte också att den var hemskt stor.

Brun, tjocka ben och stooora "gaddar", huh jag ryser.

• K J N

Vi har hönshus vid ladugården och där finns det alltid en massa råttor.

De är dock inget större problem utan vi skjuter av dem efter behov - nytta med nöje.

• Tigerunge

JAAA! anticimex ringde precis och är på väg
    K J N: Låter som en "kul" hobby.

• K J N

Lite råttor, duvor och skator brukar alltid stryka med, en bra början för grabben innan han får följa med ut i skogen o jaga.

• KeChi

Synd att råttor/möss ställer till med skada..dom e söta :)

• jtoao

Jag har katt= inga råttor och möss fast jag är itne rädd för dom jag har haft båda delarna tama.
    Men jag skulle nog få rysningar ändå om den satt på min toa helt plötsligt.

Spindlar då blir jag skiträdd och måste hårspraya dom!! Eller grilla dom i flyggrillarracketet.

Det är aldrig för sent att bli bättre...
Svar på tråden En råtta kom upp ur golvet