• neoaliya

min son luktar svavel ur munnen..

Han är lite förkyld och lite feber (37,3) är inte så sugen på att äta och nu när han rapade så luktade det riktigt illa ur munnen på honom, typ svavel lukt. Nån som vet om det är ett "tecken" på nåt? Snälla säg inte magsjuka

• Svar på tråden min son luktar svavel ur munnen..
  • markattan

har han ont i halsen!? kan vara det annars...

• neoaliya

Jag vet inte, ibland säger han att han har det, men nu när jag frågade honom så sa han nej Han är 4 år så jag vet inte riktigt om jag kan lita på det han säger, är nämligen hos mormor nu och han säger nog vad som helst nu för att inte behöva åka härifrån

• markattan

känn på hans halssidor...där pulsen sitter ung..är hans körtlar svullna?

• feritaugar

Min dotter med! Blev så himla förvånad, har aldrig varit med om det innan. Hon har varit krasslig av och till i en månad ofta med lite feber 38 ca, och lite lös i magen. Sjukvårdsupplysningen tyckte inte det skulle vara ngn fara om inte febern stiger. Men vad beror det på ??

• Lisa 74

Det är jättevanligt vid förkylning att barnen luktar svavel ur munnen.

• neoaliya

jag tycker att dom kanske är lite svullna och försökte kolla han i halsen nu och han ser lite röd ut. Han hade scharlakansfeber vid jul och det är ju streptokocker, vill minnas att han luktade så här då med. Kanske borde ringa och kolla med vårdcentralen.

• markattan

tycker jag=) lycka till

• Johanna 87

förkylning eller vätskebrist kan det vara!

• neoaliya

Han har bara velat dricka idag och i massor.

• Lisa 74

Det kan ju faktiskt vara streptococker igen då..

• Gutegirl

Vätskebrist brukar lukta aceton. Min lille löuktade så där illa i munnen, han hade öroninflammation då. Antagligen är det streptokocker, som sitter i både hals och öron. Gå och kolla.

Alive and kicking.... det trodde du aldrig va?
  • neoaliya

Ja jag har ringt nu och dom skulle ringa upp vid 13,50 så får vi se vad dom säger. Lilla syster har varit jätte förkyld med hög feber så han har säkert dragit på sig nåt av hon. Blev lite skakis bara imorsse då han klagade på ont i magen (trodde han skulle spy) men sen fick han bajsa, och jag kan lova att det va en större korv än vad jag nånsin lagt så efter det har han inte haft ont där, men nåt är det då för jag köpte max mat till lunch och han älskar nuggets med pommes och han åt knappt nåt.

• neoaliya

Tack snälla ni för era snabba svar

• Gutegirl
    neoaliya skrev 2007-02-26 13:42:49 följande:
    Ja jag har ringt nu och dom skulle ringa upp vid 13,50 så får vi se vad dom säger. Lilla syster har varit jätte förkyld med hög feber så han har säkert dragit på sig nåt av hon. Blev lite skakis bara imorsse då han klagade på ont i magen (trodde han skulle spy) men sen fick han bajsa, och jag kan lova att det va en större korv än vad jag nånsin lagt så efter det har han inte haft ont där, men nåt är det då för jag köpte max mat till lunch och han älskar nuggets med pommes och han åt knappt nåt.
    HUr gick det då? LÅter nästan som att han var förstoppad? Hoppas han mår bättre nu!
  • neoaliya

Fick ingen läkar tid, ska ringa imorgon bitti för att få en tid. Men kry är han inte, somnade kl 17

• Gutegirl
    neoaliya skrev 2007-02-26 21:23:41 följande:
    Fick ingen läkar tid, ska ringa imorgon bitti för att få en tid. Men kry är han inte, somnade kl 17
    HOppas det går bra!
  • neoaliya

Faaaaaan(förlåt att jag svär) men Neo ville stanna och sova hos mormor och det fick han ju såklart göra, men vad gör lillasyster nu då???? JO, spyr! Å det lukta djävul, precis som neos rapar gjorde. Så jag antar att mormor och morfar ahr en lika rolig natt som vi Hon har bara spytt en gång och jag hoppas att det inte blir någe mer. Är grav i v38 och INGE sugen på att få magsjuka nu

• Fija

min son luktade det när han hade varit magsjuk och var uttorkad, när dom är uttorkade kan dom lukta så i munnen...

casper och tinora
  • Apif al deuxième

37.3 är väl ingen feber?

Svar på tråden min son luktar svavel ur munnen..