• annapanna84

Vad är detta för blandras??

Detta är min underbara hund Boris
    Hjälp mej lista ut vilken ras han är mer

Hans far var renrasig golden.
    Hans mor var labrador och någonting mer som ägaren inte visste(hon såg dock ut som en labbe)
    2 valpar i kullen blev lite sträva/långhåriga.

Men vad kan det vara mera??
    Han är större än en golden/labrador.
    Hör av er om ni har frågor

Boris

• Svar på tråden Vad är detta för blandras??
  • annapanna84

Bouvier ska det stå

• Trinity197

Tror också irländsk varghund.

• Jag o mina killar

Bearded collie

Han liknar våran hund som har just bearded collie över nosen.

(¯`°?.¸ ღ Stolt mamma till Emilღ ¸.?°´¯)
  • Progen

Jag håller med om bearded collie. Vår hund ser liknande ut när pälsen får växa. Dock brukar vi trimma honom, vilket han verkar trivas med...

• evita

tror på riesenschnauzer... hur söt som helst är han i alla fall...

• Minis 75

Säger som Jag och mina killar. Liknar mest en Bearded Collie när man tittar just runt nosen. Himla söt hund iallafall

• M G

Utan tvekan så måste det vara riesen i honom.

• annapanna84

Ja just det, riesen var det ju nån som påstod att han va oxå. Glömde sätta det som alternativ.

• 1984

Schnauzer, min kompis hade en hund som va blanding mellan labrador o schnauzer, såg ut som Boris...
    *kram o lycka till*

• elyzia

ser absolut ut som det skulle kunna vara bearded collie...men om han är större än en Golden så skulle det lika gärna kunna vara irländsk varghund...förvirrande

• Jag o mina killar
    elyzia skrev 2007-02-26 19:32:10 följande:
    ser absolut ut som det skulle kunna vara bearded collie...men om han är större än en Golden så skulle det lika gärna kunna vara irländsk varghund...förvirrande
    våran är oxå större än golden och han är bearded collie, bordercollie, dalmatin och Labrador...
    (¯`°?.¸ ღ Stolt mamma till Emilღ ¸.?°´¯)
  • Mirris

Han är så himla lik min gammla Skrållan som var Bouvier (mamman) Collie/gråhund (pappan)

Så jag röstar på Bouvier...

Svar på tråden Vad är detta för blandras??