• Linnpinn

Hur klipper ni era små pojkar...tips önskas?

Min sons hår står åt alla håll och jag har flera gånger sen han föddes klippt honom lite då och då, (han är snart 1 år). Men hur klipper man egentligen pojkfrisyr? Jag skulle vilja att det var lite uppklippt i nacken och längre ovanpå huvudet, men hur gör man det rent praktiskt? Någon som har några tips? Kan man ta ett så litet barn till en frisör? Hur gör ni andra?

• Svar på tråden Hur klipper ni era små pojkar...tips önskas?
  • Niinaaa

Jag klipper själv. Ser hur frissan gör på mej så är det bara att klippa. han är jättefin faktiskt.
    Men hur jag gör..svårt att förklara.

Annars är det ju bara att ta honom till frissan.   

• Eja

klart du kan ta honom till frisören det skulle jag gjort

Amanda -04 *** Elias -06
  • Lilla Linnéa

Jag klipper honom själv. Är självlärd. *S* Brukar klippa min sambo också. Svårt och förklara hur man gör men det är inte så svårt.

• Jewell

Klart det går att åka till frissa , bara din son sitter still.

Vi har löst det genom att min mamma kommer hem till oss och kör över huvudet med en klippningsmaskin.
    Med maskinen som var gjord för barn fanns det med ett häfte som visar hur man klipper. Maskinen hade oxå barnlås så dom kan inte starta den själv...det är tur för vi har haft några mindre olyckor när dom klippt sig själv med sax...

Före det var det min syster som klippte sonen.

Har alltid haft någon annan att klippa så jag har någon att skyla på om det inte blev så bra

Vår son är 4 år.

• Engel och Noels mamma

Jag använder en klippmaskin, sådan som frisören har. Tar i nacken med den och klipper med saxen uppe på huvudet. Söta som bara den blir de

• Geggamoja

Jag rakar bak i nacken och på sidorna och lämnar hår högst upp på skallen, bifogar en bild som du kan kika på

♥Elvis 050308 och Johnny 060706♥
  • Linnpinn

Kanske ska prova trimmer i nacken på honom, är bara så rädd att man ska göra något som ser urfult ut.

• Geggamoja

det växer ju ut igen

♥Elvis 050308 och Johnny 060706♥
  • Lilla Linnéa

Linnpinn, det finns olika munstycken till trimmern så om man inte vill att det ska bli superkort kan man använda den som klipper minst på längden.

• vem83

är utbildad frissa så ja klipper själv!

• Estelle

Har gått med min son till frissan sen han var ett år. Provade att klippa själv först men det blev inget bra. Han älskar att gå till frissan

• vermilion

Här klipper vi själva, och vi klipper lite här och där. Oftast så märks det knappt om det är ojämnt för Adams hår är oftast mycket lockligt.
    Ska nog dock ta honom till nån frisör sen.. kanske.

• rj5o0

Jag klipper min 1,5åring när han står och diskar. Han är fullt upptagen med att hälla vatten i nån kopp och hälla över i någon annan. Då tar jag en vanlig kökssax och klipper bort det som man tycker är långt. I hans fall finns en ganska tydlig frisyt som beror på hur håret faller sig. .Det blit en sidbena. Luggen kortar jag bara när den stör. I nacken klipper jag janska kort trot´s att svärmor frågar efter lockarna. Jag vill att han ska se ut som en kille. Men det är vanligt att andra barn jag sett fått behålla även längden.

• mammatillpojkar

i början klippte jag själv, men innan jul så gick vi till frisören.. men det blir nog till att klippa själv ett tag framöver, hans hår vääxer så snabbt och jag måste klippa honom en gång i månaden (det blir dyrt om man går till frisör)

• MKS72

Har klippt sonen en gång hittills, men då klippte jag honom i örat... Behöver jag säga att jag fick hemskt dåligt samvete... Tack och lov blev det bara ett pyttejack, men ska definitvit ha en mindre sax nästa gång. Usch vilken taskig mamma :o)

Han får nog förbli långhårig...

• mia mamma

Vi har valt att köra med en hårtrimmer över hela håret. Minder vid nacke och öron och lite längre på huvudet. Det blir dock rätt kort vilket passar vår son som har tjockt hår.
    Gå in i mitt bildgalleri så kan du se hur det ser ut!

• midnightstorm

Min son är 10 månader och jag har klippt honom för första gången nu.
    Jag körde med hårtrimmern medan sambon försökte avleda honom med annat. Det var väldigt intressant när det brummade och han ville gärna "hjälpa till". Men det gick.
    Finns bild på honom när han är nyklippt i mitt galleri.
    Lycka till!!

Svar på tråden Hur klipper ni era små pojkar...tips önskas?