• en grönsak

Nån som rakat av sig håret på huvudet?

Är det nån som gjort det? Funderar starkt på att göra det för att mitt hår är slitet och fult så det kanske kan vara ett bra sätt för håret att börja om på nytt?
    Vad tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-28 17:35:56:
    NU har jag rakat av mig håret!

Jag har ångest och mår lite dåligt men det kanske inte är så konstigt!

• Svar på tråden Nån som rakat av sig håret på huvudet?
  • Cheera

Jag har gjort det. Tyvärr så har jag inga foton. En kille jag var "tillsammans" med stal dom jag hade på mig i min plånbok. Men det var längesen nu. Jag var 14 år och upprorisk!

Kanske att du kan klippa dig i en kort frisyr? Finns ju en del snygga sådanna, om man passar i det.

• April Mamma

ja, Brittan har ju gjort det
    Skulle aldrig göra det själv..men vissa passar ju i det. Om håret är slitet så brukar det räcka med en klippning samt en toning..brukar ge liv åt håret!

• MaBinta

Känns det inte lite väl Britney nu?

*~*One Goddess To Rule Them All*~*
  • Kanelflicka

Håret kan vara slitet innifrån också, så rakningen skulle inte hjälpa om håret är dåligt pga. brist på några vitaminer, till ex.

• en grönsak

Jag vet inte varför hon rakade av sig håret,vet väl bara hon själv men jag skulle vilja göra det för att mitt hår e slitet och fult helt enkelt..
    Jag har lockigt hår så jag skulle inte passa i kort hår för det skulle bara växa på sidorna om ni förstår vad jag menar?

• en grönsak

Kanelflickan: Där sa du nåt som jag inte tänkt på.. Kanske kan raka av det och börja se över kosten lite mer..

• Banana82
    en grönsak skrev 2007-02-26 15:49:08 följande:
    Jag vet inte varför hon rakade av sig håret,vet väl bara hon själv men jag skulle vilja göra det för att mitt hår e slitet och fult helt enkelt..Jag har lockigt hår så jag skulle inte passa i kort hår för det skulle bara växa på sidorna om ni förstår vad jag menar?
    det går visst ha kort hår med lockar... jag har klippt mina korkskruvslockar till kort (5 cm) och det beter sig mycket mindre lockigt (i princip rakt) när det är kort
    I don't give a damn about a life after death - but I gotta get proof that there's life after birth
  • April Mamma
    en grönsak skrev 2007-02-26 15:49:08 följande:
    Jag vet inte varför hon rakade av sig håret,vet väl bara hon själv men jag skulle vilja göra det för att mitt hår e slitet och fult helt enkelt..Jag har lockigt hår så jag skulle inte passa i kort hår för det skulle bara växa på sidorna om ni förstår vad jag menar?
    Men om du rakar av dig håret och skall spara ut det igen så får du ju ha kort hår en bra stund innan det blir långt igen..
    Har du ingen bild på dig som du ser ut nu?
  • maalisen73

hade så en period för 10 år sen, trivdes bra i det!

• en grönsak

Hade kort hår när jag var liten och då växte det uppåt och på sidorna men det kanske skulle se annorlunda ut idag jag vet inte.

Svar på tråden Nån som rakat av sig håret på huvudet?