• Niinaaa

Ni som haft öroninflammation

Jag har välrdens ondaste öra. Det värker ända ner på halsen.
    Fick penicillin igår för öroniflammation. Det hade gått hål på trumhinnan & det kom blod ur örat. *usch*
    Det trycker som fan hela tiden fast att det gått hål & jag klarar mig inte utan alvedon.
    Borde jag inte vara frisk nu när jag fått penicillin????????

• Svar på tråden Ni som haft öroninflammation
  • MissKate

Vänta några dagar så blir det nog bättre.

Usch, jag hade många öroninflammationer när jag var yngre och det gör som satan ont!! Din stackare.

Krya på dig..

• Niinaaa

det är ju fruktanvärt. Har aldrig haft problem med öronen tidigare.

Så det tar ett par dar efter man fått penicillin??  

• tendre

Usch- stackars dig!! Om det gått hål på trumhinnan så borde iaf den värsta värken släppt? I vilket fall- det tar ett par dagar innan penicillinen verkar och tar bort det onda riktigt märkbart. *krya på dig*

• Niinaaa

Åh nej! jag orkar inte mer alltså.

Och hemma från jobbet superlänge nu.
    Först var sonen sjuk en vecka. Veckan därpå jobbade jag måndag sedan blev jag förkyld & sen i fredags när jag började piggna på mej så kom det här på natten & lär jag väl inte kunna jobba den här veckan heller. 

• Niinaaa

Nu blir jag lite förvirrad. Ringde för att få ett sjukintyg imorse & sköterskan jag pratade med var helt brydd att jag inte var helt frisk ännu för att jag ätit penicillin sedan i söndags.

Det har blivit lite bättre men det är ju långt ifrån borta

• annie29

Jag har haft väldiga problem med mina öron,fick en öroninflammation,och fick pencillin,men det gick ej över!
    Tillslut var jag helt uppsvullen runt örat,då fick jag äntligen en tid på öron näsa hals på sjukhuset,där dem sa att jag hade en hörselgångsinflammation.
    Nåt som är ganska vanligt,om man badar mycke,petar sig med tops i örat mycke och så!
    Det gjorde så förbaskat ont!
    Fick åka dit varje dag i en vecka för att göra rent med nå medel,och fick ha nå "tyg" i örat,doppat med nå medel,grät när han skulle byta denna "tyg" grej,för det gjorde sååå ont!

Behöver ju inte vara det,men om det är det,så var pencillinet helt onödigt sa läkaren!

• gnagaren
    Men... En brusten trummhinna tar ju tid att läka.   Jag tror att det har tagit över 1 v alla miljoner ggr på mig.  Annat är det om trummhinnan är hel.
    .?:*¨¨*:?.Sanna-99, Rasmus-01, Liam-05, Bebis i magen-070607 .?:*¨¨*:?.
  • Kristall V

kan ju också vara så att penicillinet inte hjälper på dig....man får ju först nåt rätt milt kåvepenin tror jag det heter...det fick dottern i två omgångar men blev ändå inte frisk...till slut fick hon spektramox som är ett starkare penicillin och då blev hon bra på nån dag

Krya på dig!

• Niinaaa

jag som tänkte jobba imorron. Undrar om jag klarar det. 

Jag fick kåvepenin. När jag har ätiti det innan mot andra saker så har det hjälpt iaf.
    Men en del säger att det tar 2-4 dygn för penicillinet att börja verka & andra säger 1-1½ dag.

Vet inte vad jag ska tro.  

• annie29

Min son fick byta pencillin 4 gånger innan det hjälpte,när han hade öroninflammation,så det kan ju vara så att du behöver en starkare!

• hillson

Jag åt penecillin 3 gånger innan min öroninflamation blev bättre..Min trumhinna sprack på dag 2 av penecillinkuren,sen rann det vätska i några dagar..Det kan ta flera veckor innan man blir helt bra..Har fortfarande öronsus efter 7 veckor..

• ZandraDee

Här är en till som har öroninflammation fick de natt te fredagen! Min ena trumhinna har nog gått sönder =(
    De har vätskat som bara den ur örat!

Värken finns kvar pyttelite, me de värsta är att jag knappt hör nåt???
    Nån som vet om de är normalt?

Har som lock för bägge öronen?

Har ätit kåvepenin sen i fredags!

• Niinaaa
    hillson skrev 2007-02-27 08:55:52 följande:
    Jag åt penecillin 3 gånger innan min öroninflamation blev bättre..Min trumhinna sprack på dag 2 av penecillinkuren,sen rann det vätska i några dagar..Det kan ta flera veckor innan man blir helt bra..Har fortfarande öronsus efter 7 veckor..
    7 veckor!!!!!!!!!  ojoj..jobbigt.
    ZandraDee skrev 2007-02-27 08:59:54 följande:
    Här är en till som har öroninflammation fick de natt te fredagen! Min ena trumhinna har nog gått sönder =(De har vätskat som bara den ur örat! Värken finns kvar pyttelite, me de värsta är att jag knappt hör nåt???Nån som vet om de är normalt? Har som lock för bägge öronen?Har ätit kåvepenin sen i fredags!
    Jag har oxå lock för bägge öronen. Mest för ena där trumhinnan spruckit. Lite värk oxå än
  • JCA

"Lock för örat" är antagligen vätska bakom trumhinnan. Det kan ta upp till 3 månader innan det försvinner. Om det inte försvinner kan man få sätta in rör. Det gjorde jag i onsdags men så är jag ett riktigt öronbarn också, trots att jag är 28 år nu.

Ni vet väl att ni ska tillbaka till vårdcentralen på kontroll 3 månader efter öroninflammationen har kommit? Den tiden brukar man få beställa själv.

• Niinaaa

Men hur kan det vara vätskla där när det gått hål???? Då borde det ju rinna ut

• JCA

Ja, jag menar när man inte har hål. När det har blivit hål är det naturligtvis ingen vätska bakom men man hör ju inte alls bra eftersom trumhinnan är sönder. Och det tar också tid.

Svar på tråden Ni som haft öroninflammation