Kan man se könet i v14??
kan man se könet i v14?? har hört från någon att det går../Emma
kan man se könet i v14?? har hört från någon att det går../Emma
I princip kan man se det från vecka 13 har jag läst, men tror att det är ytterst få bm eller läkare som kan det. Oftast säger de ju tom på rutinul i vecka 18 att de inte ser riktigt. Det är nog en mycket hög felmarginal så tidigt eftersom könen är så lika då.
bm säger inte i vecka 14. men i v 18 säger dom och då är det ganska säkert. min bm har haft rätt bägge gångerna...
ok..flr jag ska på mitt första rutin ul när jag är i v16 och jag vill så gärna veta, men då kanske man kan få ett i typ v 20 eller nåt när man riktigt säkert kan se. Tack för svaren i alla fall.
Jag fick reda på det i v. 14 på nuppen men det ska säkerställas på rutin-ul i v 20.
Det såg verkligen ut som en pojke på NUPP i vecka 13 (såg ut att vara för stort kön för att kunna vara en flicka, tyckte både vi och UL-teknikern), och igår fick vi reda på säkert att det är en pojke (nu i vecka 20). Men det är ju mycket mer osäkert så pass tidigt.
nena så ni såg det redan i v. 13. oj. När jag var på nupp i v. 13 så såg jag från en toppen vikel. (underifrån)tror jag kunde räkna ut vad det kan vara men har inbilla mig att det måste vara omöjligt. Nu är jag inte lika säker längre. Kul.
Jag fick veta rätt kön vid båda graviditeterna i v 14.
hannispannis, jag hade blivit förvånad om det hade visat sej vara en tjej, men som du så vågade jag inte riktigt lita på vad jag såg på NUPP. Men om du såg något (kan ju gissa vad du såg ) så är det nog ganska stor chans att du vet redan nu.
Fick veta idag att det troligtvis är en liten kille som vi väntar v.13+2.
Det är nog lättast om det är en pojke att se så tidigt.
Grattis till alla bebisar förresten!
På nupp i v 12 såg vi tydligt och gynekologen me att det var en kille i min mage. I v 18 hade snoppen försvunnit och det är antagligen en tjej. Könet är väldigt svullet och likadant hos både pojkar och flickor så tidigt som i v 12 iallafall.
Hattifnattmamman
Spännande det där mad att snoppen försvinner. Skulle så gärna villja beskriva vad jag såg men väntar lite. Tänkte kika lite på rutin ul också och tolka dessa bilder. Någon hjälp lär jag inte få från surtanterna på sös. Men gissa kan man ju göra.
Jag var i v.12-13 när jag såg snoppen tydligt. Det var i och för sig med 3D UL men könet syntes i alla fall.
Jag har hört att en erfaren gynekolog kan se skillnaden på könet på foster i v 12 trots att könen ser likadana ut. Har något med "vinkeln" att göra, alltså vartåt könet pekar. På mitt foster pekade det lite neråt. Vartåt pekade ert Erik? Minns du?
Alltså jag minns inte vart könet pekade men det var tydligt att där var två "bollar" (pungen) samt en tydlig snopp... Kan inte tänka mig att ett flickkön skulle se likadant ut... i så fall borde ju snoppen ha fallit av nånstans på vägen senare... :)
På mitt foster i v 12 så såg vi bara en "knopp" eller vad man nu ska kalla det. Inga pungar där inte Så kanske skillnaden ligger däri då? Att tjejens knopp är endelad och killens tredelad
Den som det visste
Ja det var till erik detdär då
jag fick inte reda på könet vid nupp testet..och jag va i v 14 då..hon sa att det inte gick att se. Jag som så gärna ville veta..får vänta ett tag till..
Nu är det bekräftat. Vi ska få en tjej! Va på ul igår. Är så glad
jag var på ul igår v 13 och fick inte veta könet för hon sa att det var förtidigt men i v 19 då vi ska på nästa ul så ser man betre sa hon så jag väntar otåligt.