• Anonym

Hur vanligt är det att bli gravid med kondom?

Vi har inte haft mycket aktivitet i sängen sen lillan kom för 6 månader sen. Efter senaste mens har vi haft sex en (1) gång, med kondom, och nu är jag troligtvis gravid.

Jag har ju läst om såna som blir gravid med skydd, men trodde det hände andra, inte oss .

Vi vill väldigt gärna ha det här barnet, så det är inget problem. Men visst känns det orättvist att vi har två par i vår närhet som försökt få barn i flera år och vi lyckas fastän vi inte försöker.

Men hur vanligt är det att bli gravid trots kondom?

• Svar på tråden Hur vanligt är det att bli gravid med kondom?
  • ebben

inte alls vanligt-OM den var på hela samlaget o var hel....det borde ni ha märkt då ni tog av den?

• Anonym

Den var på hela samlaget ja, och hel var den när jag satte på den. Avtagandet sköter maken, men han skulle nog sagt om den var sönder. Såvida inte det var nåt pyttelitet hål som ingen av oss såg.

• ebben

men VET du att du är gravid??eller vad?

• Anonym

Jag testade positivt idag, men det var jättejättesvagt. Efter några timmar var det ett starkt plus, men man ska ju avläsa inom 10 min. Men å andra sidan så borde det ju inte kunna bli plus efter några timmer om det är negativt från början.

Men jag ska lämna urin- och blodprov på onsdag för att få veta säkert.

• ebben

ja,man KAN få falska + ,faktiskt......men är du gravid så är du!
    grattis i så fall.
    men det måste varit hål i kondomen i så fall.Antar jag-var den på hela tiden o hel så är det i stort sett omöjligt att bli gravid......sa läkare till mig!

• Anonym

Jag borde haft mens för två veckor sen, och den brukar inte vara sen.

Men eftersom testet var så svagt så ville mvc ta blodprov för att kolla hcg-halten så det inte är mf på g.

• Anonym

Tyvärr hade du rätt ebben, det var testet som visade fel. Jag skriver tyvärr då jag redan hade börjat längta efter den lilla bebisen och börjat planera för framtiden, större bostad, större bil osv.

Men samtidigt känns det bra att vi vågar lita på kondom som preventivmedel i fortsättningen också.

Svar på tråden Hur vanligt är det att bli gravid med kondom?