• Matillin

Kan man bada badkar 4 v efter förlossningen?

Antar att man kan göra det men om man inte slutat blöda riktigt kanske det är annorlunda, någon som vet?
    Är såå sugen på ett varmt bad

Våran prinsessa är här
  • Svar på tråden Kan man bada badkar 4 v efter förlossningen?
  • Natalejjis

Jag badade ganska snart efter min förlossning. Duscha av dig ordentligt innan bara. Då blir det ju mindre risk för bakterier.. :)

Njuut! :D

♥~Nat ~♥~~
  • blonde redhead

Inte förräns allt avslag är borta. Infektionsrisken är väldigt stor annars.

• miababia

har inte helt koll, är oxå sugen på att bada. Men ska man inte vänta till avslaget slutat helt?

• sagosessan

du får inte bada så länge som du har avslag. avslaget är bara blodigt i början sedan genomskinligt och detta kan hålla i sig rätt länge, typ 2 månader om man har otur!

• Natalejjis

Jag badade iaf tidigt och hade inga besvär alls!
    Fast det är kanske olika. Fick inga indikationer alls av bm eller någon annan på bb om att det inte skulle vara okay. Tanken har lixom inte ens slagit mig.. :S

♥~Nat ~♥~~
  • Matillin

hmm..ok.
    Men efter 4 veckor borde d väl vara minimal risk för infektion även om avslaget är kvar?

Våran prinsessa är här
  • Bettan72

Inte förrän avslaget är borta sa de till mig på BB. Infektionsrisken är stor efter en förlossning. Kanske inte värt att pröva?

• MammaTillFelicia

klart man KAN bada, men man bör ju inte. för en infektion där nere vill man ju inte ha. vänta tills avslaget är helt slut! är mitt råd..

• Matillin
    MammaTillFelicia skrev 2007-02-26 18:30:01 följande:
    klart man KAN bada, men man bör ju inte. för en infektion där nere vill man ju inte ha. vänta tills avslaget är helt slut! är mitt råd..
    jepp du har nog rätt.
    Och efter att ha fått urinvägsinfektion, förstoppning och mjölkstockning efter förlossningen så vill jag inte ha en livmoders infektion på halsen med
    Jag får väl vänta nån vecka till..men jag är såå sugen..
    Våran prinsessa är här
  • Jenny Tom

Jag frågade läkaren när vi var där för att tala igenom mitt akut snitt och hon sa att man kan bada när man inte blöder längre även om man har lite avslag som är som flytningar så länge det inte är blod med alltså rosa.

Svar på tråden Kan man bada badkar 4 v efter förlossningen?