• KramizBananiz

Vegetarisk smörgåstårta

Har Du recept på en god vegetarisk mörgåstårta så skulle jag bli glad om Du ville dela med dig av det....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-27 09:18:22:
    smörgåstårta ... ska det ju stå ;)

• Svar på tråden Vegetarisk smörgåstårta
  • KramizBananiz

I vanliga fall när jag gör vegetarisk så har jag... mjukost med tärnad gurka samt legymsallad eller mimosasallad. Tänkte att det kunde vara skoj att prova något nytt...

• Irma78

I min tårta har jag tärnad gurka och äpple blandat med vispad grädde och lite majonnäs. Den är fräsch och inte så tung som den med mimosa eller legymsallad. Om man inte vill ha den vegetarisk så kan man bre på ett lager med leverpastej.

• TinaElisabeth

Jag har aldrig testat ,men min kompis bjöd på en smörgåstårta som det var stjälkselleri i ett lager. Blandat med nå guckit förstås. Det var gott och krispigt.

Smulad fetaost, hackade soltorkade tomater och creme fraiche.

Kokt ägg är ju alltid gott. Det kanske går att komma på något att blanda det med.Eller så har du det uppepå helt enkelt.

Pepparrotsgrädde...

Philadelphia ost med smak är ju oxå gott.

Kanske nåt du nappar på./ Tina.

• KramizBananiz

Tack!!!
    Någon annan som har recept??

• KramizBananiz

Nej, tyvärr... Ska göra smörgåstårtor när syrrans fästman fyller 25. En av gästerna är vegetarian...

Ska göra "vanliga" också så skriv gärna receptet i allafall.

• KramizBananiz

Ja, det gör de!

Men jag tror inte att denna gäst gör det... Måste kolla det.

Jag vill gärna ha ditt recept med räkor. ImLost

• Ylwis

gjorde en gång med råriven morot,salt,peppar, fil/gräddfil med lite majonäs blev skitgott

Mamma till Alvyn 051015
  • KramizBananiz

Några fler förslag?

• Katja77

Jag har tartex (vegetarisk pastej) med hackad smörgåsgurka i ett lager och fetaost mixad med turkisk yoghurt i ett lager.

• Rigmor Mortis

Jag har ärter&morötter+majonnäs i ett lager, sen ett lager Tartex, ett lager bostongurka+majonnäs (ja, jag gillar majonnäs ) och sen brukar jag dekorera med gourmetbullar, tomat, gurka, dill, kokt ägg, caviart och liknande. Och nu blev jag grymt sugen på smörgåstårta bara för det.

Svar på tråden Vegetarisk smörgåstårta