• Hoppetossan 79

Hur många liter är era varmvattenberedare på?

och hur många är ni i familjen? Har ni badkar? Räcker varmvattnet till?
    Kan inte bestämma om vi ska ha en på 200 eller 300 liter.

• Svar på tråden Hur många liter är era varmvattenberedare på?
  • Nyfiken gul

100 liter... 2 vuxna o 5 umgängesbarn - vilket innebär att vi alltid har minst ett barn hemma...

Ja vattnet räcker. Vi har inget badkar utan bara dusch.

Vi duschar kanske i snitt 10 min per person och det finns gott om vatten. Man kan lätt duscha 2 vuxna efter varandra utan problem...

• Hoppetossan 79

oj det låter som väldigt lite med 100 liter.
    Men å andra sidan sett kanske det räcker med en 200 liters då.

• puppsi

Vi har 200 liter till 2 vuxna och 2 barn.Har aldrig tagit slut för oss.

• Kålrot

Vi har en på 205 liter. 2 vuxna och 3 barn är vi och det finns jämt varmvatten. Men vi har heller inget badkar, utan ska köpa ett när pengarna finns. Det lär väl visa sig då om vattnet räcker, men vi tror att det gör det. Vi kan duscha alla på rad länge utan att varmvattnet tar slut.

• Modesty2000

Vår är på 500 eller 550 liter men detta mest för att vi installerade bergvärme och det har nåt med cirkulationen/uppvärmningen att göra...dvs bergvärmen ser alltid till att hålla vattnet varmt och det blir ingen extra kostnad eftersom den ändå värmer vattnet...hmmm....inser att det kanske inte var ett helt bra svar :D

Iaf...jag rekommenderar bergvärme för er som funderar över förnyat uppvärmningssystem....chockelräkningarnas tid är förbi!

• girlsnpea

våran är på 30 liter..vi har flyttat in i ett fritidshus och dom tyckte väl inte att dom behövde mer än 30 liter. Men vi kan ju inte duscha alla efter varandra, det tar ca 1 timme för att värma upp nytt vatten..

• Hoppetossan 79
    Modesty2000 skrev 2007-02-27 21:34:04 följande:
    Vår är på 500 eller 550 liter men detta mest för att vi installerade bergvärme och det har nåt med cirkulationen/uppvärmningen att göra...dvs bergvärmen ser alltid till att hålla vattnet varmt och det blir ingen extra kostnad eftersom den ändå värmer vattnet...hmmm....inser att det kanske inte var ett helt bra svar :DIaf...jag rekommenderar bergvärme för er som funderar över förnyat uppvärmningssystem....chockelräkningarnas tid är förbi!
    Tyvärr är det inget alternativ för oss som har direktverkande el istället för vattenburen värme Kostar aldeles för mycket att bygga om till vattenburen värme....
  • lilllinda

290 liter är vår på, vi har också direktverkande el (inget billigt alternativ har installerat braskamin och värmepump under det året vi har bott i huset), vi har badkar i ett badrum o dusch i ett annat. Duschar oftast. Vi är än så länge 2 vuxna och ett barn (snart ett barn till) vattnet räcker läääänge, vet inte om vi tagit slut på varmvattnet någon gång...

• Hoppetossan 79
    lilllinda skrev 2007-02-28 06:56:25 följande:
    290 liter är vår på, vi har också direktverkande el (inget billigt alternativ har installerat braskamin och värmepump under det året vi har bott i huset), vi har badkar i ett badrum o dusch i ett annat. Duschar oftast. Vi är än så länge 2 vuxna och ett barn (snart ett barn till) vattnet räcker läääänge, vet inte om vi tagit slut på varmvattnet någon gång...
    Samma sits då.
    Huset vi flyttar till har redan luftvärmepump men vi ska troligtvis även sätta in braskamin
    Vi är också två vuxna och ett barn och snart ett till
  • Ika80

Vi har ett litet hus med direktel. Vår varmvattenberedare är på 55L o varmvattnet tar nästan aldrig slut, men är ju inget för någon med badkar o så duschar vi inte länge (2vuxna o två små barn). Vi diskar dessutom för hand o då går det ju åt varmvatten. Men vi tycker inte att vi behöver någon större..

• musli

Våran är på 200 liter och jag kan ju säga att om man som jag har en make som äääälskar att bada i 45-gradigt vatten så tar vattnet slut när han är klar!

Nu när han sällan är hemma för ett tag så har vi alltid varmvatten jag och lillan... 

//heavy metal-mamma...
Svar på tråden Hur många liter är era varmvattenberedare på?