• Zemlan

Dvärgschnauzer

Hej!
    Vi funderar på att skaffa en dvärgschnauzervalp =) Har velat ha en sådan i 8 år men pga att vi bor i lght och har två katter har vi väntat. Lghten är dock på 85 kvadrat. Jag har häst oxå, är i stallet ca 5 dagar/v. Vovven kan vara med där.
    Tror ni det kommer funka?!
    Katt + hund = sant????

• Svar på tråden Dvärgschnauzer
  • Minikatt

Mina föräldrar har både katt och hund, och det har min sambos föräldrar med. Så katt och hund går alldeles utmärkt

Vi har katt och bor i en lgh på 53 kvadrat och ska få hem en Golden-valp till sommaren. Vi frågade uppfödaren om lgh var för liten, men hon sa det inte spelar nån roll om den är 20 kvadrat eller 200. När vi är borta sover hunden ändå

Lycka till med valpköpet!

• Gos Mys

Vi brukar passa skäggisar åt en kennel när hon åker bort eller under löp, mm. Hur som helst så har vi också katt, med vissa individer går det bra och andra är lite mer intresserade och försöker jaga henne, men om du köper en som valp så kan jag inte tänka mig att de blir några problem.
    Vi har för övrigt 4 egna pudlar som är jättesnälla med missen :)
    Ska du köpa dvärgschnauzer rekomenderar jag www.djakartas.se Mycket seriös och engagerad uppfödare med supersnygga hundar

Lycka till

• Zemlan

Tack för svar =) Låter ju hoppfullt det här!! Precis vad jag ville höra... Kram kram!
    (Fler med erfarenheter av dvärgschnauzer?)

• sis02

Vi har dvärgschnauzer och katt och det fungerar bra. Hurudan dvärgschnauzer har ni tänkt köpa? Vi har en svart/silver. Bilder finns i mitt galleri om du vill kika. Skulle gärna ha en peppar och salt också, men det får isåfall bli i ett senare skede.

Nina 33 mamma till Sandra 10, Isabelle 6 och Simon 4 år, sambo med Mats 31
  • Zaria

Våran dvärgschanuzer fungerade varken med katter eller barn tyvärr. Men sedan hade man nog kunnat vänja henne mer vid katter redan när hon var liten.

Ett riktigt litet monster var hon, högg bla en grävling vi hade under verandan, kom ut alldeles blodig, dock var det hon som klippt grävlingen och inte tvärtom *häpen*

• Zemlan

Hallå!
    sis02 - Åhhh va söt Kira är =) Vi har tingat en peppar o salt. Vad tror du är bäst? Tik eller hanhund? Vi vill inte ställa ut eller avla, bara ha vovven som familjemedlem. Vilket tror du funkar bäst? Katterna är två kastrerade honkatter, båda ca 5 år gamla.

Zaria - Det där lät ju inget vidare... Vad gjorde ni med hunden till slut då? Hade ni henne som valp?

Kram!

• Zaria

Zemlan, Japp, vi fick henne när hon var 15 veckor, dock träffade hon inte så många katter, men hon blev tokig när hon såg dem, hunden levde i 13 år tills hon blev ihjälbiten av en grannes lösa Amstaff =(

Dock tror jag det varit annorlunda om det funnits en katt i huset redan från början.

• Zemlan

OJ! Fy vad hemskt! Avskyr när folk inte kan hålla reda på sina hundar... *kramar om*

• sis02
    Zemlan skrev 2007-02-27 21:28:50 följande:
    Hallå!sis02 - Åhhh va söt Kira är =) Vi har tingat en peppar o salt. Vad tror du är bäst? Tik eller hanhund? Vi vill inte ställa ut eller avla, bara ha vovven som familjemedlem. Vilket tror du funkar bäst? Katterna är två kastrerade honkatter, båda ca 5 år gamla.Zaria - Det där lät ju inget vidare... Vad gjorde ni med hunden till slut då? Hade ni henne som valp?Kram!
    Ja visst är hon inte söt Men en envis liten dam. Man ska nog visa ordentligt åt den rasen vem som bestämmer. Har ingen aning om tik eller hanhund är bättre. Skaffar du en hanhund slipper ni ju löptiden. Vi har inte heller vår som varken avels eller utställningshund, utan endast som sällskapshund. Lycka till med er framtida familjemedlem
    Nina 33 mamma till Sandra 10, Isabelle 6 och Simon 4 år, sambo med Mats 31
  • Woppsiedaisy

Vi har både dvärgschnauzer och katt och det fungerar perfekt! www.bamburs.com är för övrigt en bra kennel;)

Svar på tråden Dvärgschnauzer