• Anonym (skelar:-()

Blir skelning bättre med linser?Blir det bättre resultat än med glasögon?

Jag skelar och använder oftast glasögon.Jag tycker att det hjälper ganska bra,men inte helt?
    Har hört att linser hjälper ännu bättre mot skelning,är det nån som vet om det stämmer?Verkar ju konstigt om det skulle vara nån skillnad mellan glasögon och linser?
    Ni som skelar och använder linser,blir er skelning helt bra eller bara delvis?Hjälper det bättre än glasögon?
    Funderar på att skaffa linser(inte enbart pga skelningen!)så jag är lite nyfiken på hur det har varit/är för er?
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Blir skelning bättre med linser?Blir det bättre resultat än med glasögon?
  • Anonym (skelaroxå)

Hej, Jag skelar oxå med ena ögat. Jag är 30 och använder glasögon. Jag har funderat på att gå och fixa det, men jag vet inte om det skulle funka. Det finns speciella övningar som man gör med ögat varje dag i 3 mån....men jag vet inte.
    Skelar du mkt? Tycker du att det har stoppat dig? Jag skäms för det, och i bland svackar mitt självförtroende och jag försöker att inte titta folk i ögonen när jag pratar med dem. Hur är det för dig?

• Fiaflopp

Mina ögon blir bättre då jag har linserna i...

Hej "skelaroxå"!
    Förlåt att jag svarar så sent,har inte sett ditt svar förrns nu!
    Ja,mig har skelningen "stoppat" på det sättet att jag:

*inte vill vara med på kort,eftersom jag vet att jag ändå inte kommer se klok ut sen(ögat)
    *är rädd att folk ska prata illa om mig,pga mitt skelande öga (dumt,men så känns det)
    *har grymt dåligt självförtroende,och detta bottnar mestadels i skelningen..

kan nog räkna upp fler punkter,men dåligt mår jag av det iaf!MEN!Vågar verkligen inte operera mig!!! Jag fick t.om tid för operation för några år sen,men då blev jag så rädd så jag tackade nej!!!*gah*Önskar och hoppas att jag snart vågar ta itu med det här,för det är ju ett problem för mig trots allt...

Hur är det för dig?Känner du igen dig i det jag skriver?Skelar du inåt eller utåt?Skelar du mkt?Jag skelar ganska mycket...

Kram!

förresten,vad var det där med övningar i 3 månader för nåt??Hur fungerar det?Vart kan man göra det?Ska det ta bort skelningen eller vad?Låter ju bra isf

• Lill fjant

Men - jag skelar, men har ingen fel på synen. Går det att göra något åt det?

Svar på tråden Blir skelning bättre med linser?Blir det bättre resultat än med glasögon?