• CyberW
    Äldre 26 Feb 23:54
    1694 visningar
    8 svar
    8
    1694

    Är det fler än jag som kan bli dator-/TV-spels beroende?

    Det är hemskt att man kan bli så "inne" i ett spel att man inte vill göra något annat än att spela.

    Jag kom i håg att det redan började i mellanstadiet, att jag fejkade att jag var sjuk så att jag kunde stanna hemma och spela, det roliga är iaf att nu när jag är äldre fick jag veta av min far att han också stannade hemma från jobbet ibland bara för att "spela klart". Går detta i arv, eller? Hoppas det!

  • Svar på tråden Är det fler än jag som kan bli dator-/TV-spels beroende?
  • Anders­80
    Äldre 27 Feb 10:42
    #1

    Mjae. Jag har väl ibland suttit ett par dar i sträck ch mer eller mindre bara spelat, dock aldrig skolkat frpn jobb eller skola för att göra det. Däremot har mycket annat blivit lidande.
    Satt en julledighet och spelade ett rollspel i drygt en hel helg (fördelarna med att då vara singel)

    Nu mera är det dock mest att jag försöker ta tillvara på varje tänkbar stund att spela om jag är inne i ett spel.

  • cruZZe
    Äldre 27 Feb 11:09
    #2

    Har själv varit på gränsen förut. Spelade otroligt mycket och framgångsrikt i Quake2 och Battlefield/DC. Numera spelar jag bara lite XboX360 då och då. Har helt enkelt inte tid till annat. Sen har juh även prioriteringarna blivit annorlunda med barn osv.

  • durang­o
    Äldre 27 Feb 12:10
    #3

    Samma här, satt med Battlefield ganska mycket innan vi fick barn. Känns iofs ganska skönt att prioritera annat än datorn tycker jag nu.

  • cruZZe
    Äldre 27 Feb 12:18
    #4

    durango: Vilka spelade du med? Spelade själv med OGR.

  • Eightb­all
    Äldre 27 Feb 21:43
    #5

    Battlefield ja, det va längesen. bf 42 och bf vietnam. Grymt sköna lir. Har ni testat Company of heros? Kanon spel. Passar på att lira när jag inte har min dotter hos mig och min sambo pluggar =)

  • durang­o
    Äldre 28 Feb 09:34
    #6

    Spelade på publika servrar, Battlefield Vietnam

  • Jey
    Äldre 1 Mar 15:57
    #7

    Japp fastnar direkt i spel. Får jag ett nytt spel jag gillar kan jag sitta dygnet runt nästan. Frugan tvingar mig i säng emellanåt . Lirar just nu Black Hawk Down den gamla trotjänaren har blitt en del BF2 också.

  • Micke Geting
    Äldre 1 Mar 22:36
    #8

    Vi hade egentligen stängt ligan då vi på 1 vecka fick in 25 nya coacher, säkert hälften från denna boarden.
    www.xperteleven.com är helt gratis onlinespel där du coachar ett eget fotbollslag. Förbannat kul, men tar inte så mycket tid att sköta, max några minuter ett par gånger i veckan.

    1. Surfa in på www.xperteleven.com
    2. Registrera dig.
    3. Sök till LigaID: 35876

    Av 4500 ligor rankas ligan Sweden Rock just nu på plats 66.
    Man har varje säsong chans at vinna VIP på minst 2-4 sätt.

    Min liga sweden rock rankas på plats 66 för närvarande.
    Vi startar den nya säsongen i morgon och hade inte tänkt ta in fler lag än 60, men av någon anledning vill många till in och det står 6 i kö.
    För att släppa in flera lag kräver jag att det blir 10 jämnt, då vi ha 10 lag i varje division och så ska det förbli.

    Klockan 12 i morgon startar jag den nya säsongen och om 4 lag till ansluter blir det 70 lag, 7 divisioner med 10 lag i varje.

    3-4 chanser varje säsong att vinna VIP.

    LigaID: 35876

    ----------------------------------------------------------------------------------

    Ligans hemsida: L?nk
    LigaID: 35876
    Ligaboss: mrydman
    Ligans hjälpredor: Speed

    Ligabetyg:
    Ligaranking: Rankad som nr 68
    Medelålder: 28 år
    Antal lag: 61
    Antal aktiva lag: 60
    Antal VIP-lag: 21
    Skapad: 2005-09-19
    Säsong startar: 2006-12-15
    Säsong slutar: 2007-02-28
    Ligatyp: Kompisliga (Herr)
    Transfersystem: Simulerad transfer
    Seriesystem: 1:1
    Antal divisioner: 3
    Speldagar: Måndagar och Fredagar
    Tid för matchstart: 11:00

    Ligamästare Säsong
    Sandbäck AIF 7
    Hajduk Vikings 6
    Sandbäck AIF 5
    Hajduk Vikings 4
    Sandbäck AIF 3
    Järnkaminerna 2

    --------------------------------------------------------------------------------
    Ligabeskrivning:
    SWEDEN ROCK
    I denna ligan finns varje säsong minst en och oftaste flera chanser att vinna VIP-paket.

    Ligans bästa ranking: 64 (070223)

    L?nk

    Det här en av dom bättre kompisligorna i Xperteleven. Vi siktar alltid på att ligga topp 100 över ligarankingen.

    Välkommen till ligan Sweden Rock som funnits sedan 2005-09-19. Vi har troligtvis en av Xpertelvans högsta medelålders i denna ligan, men det ser jag bara som en garant för att ligan hålls på en bra nivå och är seriös.
    Den här ligan är inget för veklingar, fjollor eller småpojkar. I denna, den finaste ligan av dem alla, trängs de tuffaste coacherna med varandra. Brutalt spel präglar matcherna, coacherna är mörka i sinnet och hårdrocken skränar ur högtalarna.
    Pajkastning i media är något man får tåla. Jante råder och sticker du upp blir du snabbt nertryckt i skorna.
    Bered dig på en känga i pressen, ingen kommer undan!

    Just nu innehåller ligan 36 lag med tre divisioner.
    Sweden Rock (12 lag)
    Rockliga 1 (12 lag)
    Rockliga 2 (12 lag)

    Från och med säsong 8 kommer vi vara 60 lag fördelat på 6 divisioner.

    Jag som ligaboss har väldigt högt i tak. Gillar inte att leka besserwisser och radera inlägg i pressen om dom inte går till absurdum.
    LIGAINBJUDNINGAR accepteras dock inte utan mitt godkännande, vare sig i press, forum eller via coachers brevlådor.

    OBS!!
    För mer detaljerad information och regler i ligan läs tråd i ligans forum.

    Mvh
    La Liga-Bosse

    Hisinge Hardcore FC

Svar på tråden Är det fler än jag som kan bli dator-/TV-spels beroende?