• ming

Frisörshampoo vs vanlig shampoo

Alla säger ju att frisörshampoo ska ju vara såååå himla bra, mycket bättre än kass vanlig shampoo. På vilket sätt är det bättre?
    Jag har hela mitt liv kört vanlig shampoo och alltid haft jättefint glänsande hår och förra året skaffade jag mig mitt livs första frisörshampoo. Ingen skillnad på håret, skillnaden är väl bara att det är lite drygare, men det är ju dyrare också så i längden kostar det väl detsamma.
    Varför ska man använda frisörshampoo?

• Svar på tråden Frisörshampoo vs vanlig shampoo
  • Mira 70

Skillnaden på vanligt scahpo är att du köper mest vatten. Dom flesta vanliga shampo är riktigt utspädda. (Det är vad min fd svärmor som är hårfrisörska berätta)

• strawberryicecream

Det är skillnad i PH-värdet också vad jag har förstått.

• twentyone

Vill bara flika in, jag har alltid haft vääldigt fett hår. Prövat massa olika schampon, mot detta och inget har funkat. Duschar på morgonen och det är flötigt på kvällen igen.
    Men nu har jag hittat det REDKENS schampo mot fett hår. SUPER & drygt.

Det var min fisörvän som tipsade, och sa att redken är de bvästa du kan ha. Jag tänkte att hon måste överdriva, men nu är jag benägen att hålla med.

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
  • ming

Fast jag läste på förpackningarna och jämförde och både frisörshampoot och vanliga shampoot hade ju vatten som första (alltså huvud-)ingrediens. Nu vet jag iofs inte exakta mängden men....

Vad är det för PH på vanlig shampoo och vad är det på frisörshampoot?

• N3D

jag har hört att vanliga schampoon är halvläkande och frisörschampoon är helläkande

• ming
    ND3 skrev 2007-02-27 00:11:40 följande:
    jag har hört att vanliga schampoon är halvläkande och frisörschampoon är helläkande
    Vad innebär det?
  • Carlaa

Ja men du ska väl självklart använda det schampo som ditt hår blir bäst av. Själv skulle jag ALDRIG tvätta mitt hår med ett schampo som jag inte köpt från salong, mitt hår blir som ett en höstack då.

• Rockmama

Om man redan har jättefint hår och inga problem med hårbotten, sprött, risigt eller fett hår kan man väl lika gärna använda ett billigt shampoo som man trivs med.

• Snö80

Fructis är absolut bäst, mkt bättre än de dyra som man köper hos frissan...

• mupppallekuling

Jag upplever att schampo och balsam köpta på salong är mycket bättre för mitt hår. Lättare att reda ut, håller sig rent längre osv.

Svar på tråden Frisörshampoo vs vanlig shampoo