Torktumlaren torkar inte
Min torktumlare som ar sex ar gammal tar numera tre timmar pa sig att torka tvatten. Det brukade ta en timme bara innan den fick spel.
Ar det nagot som gar att laga eller maste jag kopa en ny torktumlare?
Min torktumlare som ar sex ar gammal tar numera tre timmar pa sig att torka tvatten. Det brukade ta en timme bara innan den fick spel.
Ar det nagot som gar att laga eller maste jag kopa en ny torktumlare?
det är troligen billigare att köpa en ny om garantin/försäkringen har gått ut
kolla
Jag har ingen forsakring sa vi far se. Hander det med alla torktumlare nar dom blir aldre eller ar det nagot fel pa den?
Min torktumlare tar ocså 3 timmar för att få tvätten torr, men jag fick besked om att i vårt fall beror det på ventilationen i tvättstugan. Där blir fuktigt när mantunlar och då tar tumlaren in den fuktiga luften igen och det gör att det tar längre tid.
Hmm, okej. Fast min har statt pa samma stalle i alla ar fast nu tar den alltsa 3 timmar istallet for 1.
Har du gjort rent den? Brukar finnas ett extra ställe längst ner...en liten lucka som man kan öppna o där fastnar en massa ludd. Så är det på min nya och var på min gamla. När det har blivit lite för mkt där måste jag rensa annars torkar den inte ordentligt heller
Noblesse: Jag tömmer bort luddet i ett fliter i luckan. Menar du att det skulle finnas ytterligare ett ställe som man ska tömma.
Det brukar finnas två luddfilter, ett som man tömmer varje gång, på dörren och ett i nederdelen av maskinen som man inte behöver tömma lika ofta. Som Noblesse skrev så brukar det vara en liten lucka..
Då vet jag vad jag ska göra idag. Jag har alltid bara tömt på ett ställe och jag har haft torktumlaren ett par år!