• maja piraya

svider längts upp på magen

Hejsan, jag är i v.36 och har sedan typ en vecka haft en svidande känsla i huden längst upp på magen. Det är liksom en fläck precis på mitten högst upp där livmodern slutar som svider och bränner. Det känns som om det är något som ligger och skaver mot huden, trodde att det var bh:n först men det är för långt ner, det är ingenting som tar emot där. Det känns som om det skulle vara rött och irriterat men det syns ingenting. Är det någon som känner av samma sak och kanske vet vad det beror på?

• Svar på tråden svider längts upp på magen
  • Aprilia

Jag har liknande med det svider inte utan gör mer ont, är i v 35. Ett ställe långt upp på magen på höger sida där har det gjort ont några veckor speciellt när jag ligger ner på den sidan eller om jag kommer åt där så gör det väldigt ont, känns som att jag skulle ha ett blåmärke där men det har jag inte....

• ElviraElvira

Jag har exakt samma känsla. (är i vecka 37) Var hos läkaren förra veckan och hon trodde det var gallan som kanske var i kläm. Tydligen är det iaf gallan som sitter där. Det gör otroligt ont ibland och sämst är det när jag kör bil och bäst blir det när jag ligger på sidan. Tyvärr så va det inte mkt hon sa man kunde göra åt det förutom att vänta.

• hanna98h

Jag är i v 36. Intressant att höra att flera har den känslan. Funderar så mycket på vad det kan vara. Svider/sticker så in i vassen på en punkt. trodde först det var revbenen som tyckte det blev trångt, men är egentligen inte öm om jag trycker på revbenen. Ska till BM på fredag så jag får väl höra då.

• lurksmulan

Jag hade så på slutet förra gången.
    Min bm sa att det ibland kan bli som ett blåmärke på insidan av magen, om bebisen sparkar där ofta.

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • Ellika

Jag är i v 39 och har precis samma känsla. Det bränner som om man hade bränt sig på huden eller har ett skrapsår, men inget syns. Min bm visste inte vad det kunde vara men tyckte att jag skulle försöka hålla ut eftersom det nog går över när bebisen är ute... Gallan låter som en rimlig gissning, alla inälvor i magen är ju rätt klämda nu så det vore väl konstigt om man inte kände något.

• LillCaxx

Jag har oxå exakt likadant. Är i v 34 nu och det har blivit över ett större område än förut. Men det började för flera veckor sen, men då kändes det mer som om man skulle haft sodavatten under huden ungefär. Ju längre det går desto mer bränner det och när man känner på stället så är det som helt bedövat. Men enligt min bm så är det bara nerver som ligger i kläm som gör att det känns så.

• sasan

jag har exakt en sån svidande/brännade fläck mittemellan revbenen, har haft den i ca två veckor nu och är i V.31 Har lyft på tröjan flera ggr men det syns inget! och det blir värre asså?? :-s

• Alexanders Mammma

har också ett sånt ställe, mest på höger på övre delen av magen. Jätteobehagligt. Ska ta upp det med bm nästa gång jag ska dit. men jag tog även upp det med min sjukgymnast och hon sa att man kan sträcka på armen på den sidan det gör ont och då släpper det på mej för stunden. Är i v 31.

• noosen

Jag med, fast på sidan av naveln på vänster sida. Förvånad Får försöka komma ihåg det till imorgon då jag ska till bm.

Det sägs att ensam är stark, det råder inte här.
  • Alexanders Mammma

Hej igen, åter kommer till den här tråden då det bara blir såå mycket värre. Nu kan jag knappt sova för den onda punkten. Jag blir galen. DEt brusar som sodavatten som nån sa och jag känner att när jag böjer mej ner så känner jag hur dte klickar till på nåt sätt och gör så himla ont och när jag reser mej igen så klickar det igen. Jättekonstigt..jag vet. Men det är väl gallan som trycker på...men jag blir galen av detta!!!!

• LillCaxx

Det har blivit mycket värre för mig med. Det är som en rund fläck som gör svinont så fort man ens nuddar huden lite lätt där, känns precis som om det skulle vara ett hål rätt in där under. Gör ont bara man kommer åt med tröjan, för å inte tala om i duschen. Precis som att leva med ett konstant getingstick.

• Alexanders Mammma

mmm, jag vet. superläskigt och man vill bara bli av med denna dumma känsla. Ska man ha så här ända till förlossningen eller? Hoppas inte, för det e ju ett par veckor dit...

• LillCaxx

ugh... men dessvärre får man försöka härda ut... bm hävdar fortfarande att det nog är en nerv som kommit i kläm.
    Det lättar lite emellanåt när jag ligger på sidan med en kudde precis under bröstet, men så fort man måste vända sig så är det sju svåra år igen, å det känns som halva överkroppen håller på att brinna upp.

• prilset

Samma känsla, jag med (med 3 av 4 grav.)
    Om jag sitter ner och tar det lungt ett tag försvinner det lite.Masserar även området mjukt.
    Jag har trott att det varit moderkakan(min ligger i framvägg)Har liksom inte komit mig för att fråga min Bm.
    allt gott

• Alexanders Mammma

Det e väl bara att stå ut och se glad ut. Det kommer ju nåt gott ur det sen i form av en liten baby:))) Min moderkaka ligger i bakvägg så det kan inte vara den, men det e bara att härda ut ladies, kram Linda

• Ottosson

oj jag som trodde att det bara var jag som kännde så...på mig bränner det och svider på höger sida under bröstet när jag ligger ner...

• Saki

Här är en till, intressant att se att det finns så många klockrena beskrivningar av något som man tror man är ensam om...

Jag går in i v. 31 imorgon. På mig sitter den onda punkten strax till vänster om där revbenen möts. Superirriterande verkligen, det är som ett invärtes blåmärke som ömmar som tusan. Känner också av det där "bruset" som om det vore kolsyra under huden, känns skitskumt. Åsså en mycket livlig bebis på det, som inte sällan får in en och annan fullträff vid det onda området...

Svar på tråden svider längts upp på magen