Äter era barn som vanligt vid förkylning?
Rasmus är ganska så snorig, näsan rinner som bara den. Han har de senaste dagarna inte velat äta lagad mat. Hur är era små när dom är förkylda med maten.
Kan tillägga att han är 25 månader
Rasmus är ganska så snorig, näsan rinner som bara den. Han har de senaste dagarna inte velat äta lagad mat. Hur är era små när dom är förkylda med maten.
Kan tillägga att han är 25 månader
Nope, min son då han e förkyld äter han typ inget alls...en liten macka kanske men Ne han äter inte..Då min dotter va liten gjorde hon de inte heller å min minsting då hon vart förkyld så åt hon välling men ingen mat.
Man vet ju själv hur illa allt smakar eller att de smakar inget alls...
Bara dom dricker så
Min minsta var förkyld och hade nästan lunginflammation vid tre månaders ålder han åt nästan inget å gick upp 70g på en månad. Hans beteende är idag lika så fort han blir förkyld slutar han och äter inte änns välling. Men jag har bekanta i USA som skicka MAC and cheese och det äter han är i dag lite över ett år ska jag säga. Men min kille är en riktig finsmakare det gick tex inte med pulvervälling då han fått smak på färdigblandad välling, nudricker han som tur var pulver men det tog ett bra tag att vänja av han. Mina äldre barn äter nästan som vanligt då dom är sjuk.
Mat är inte viktigt när man är sjuk o förkyld.
Det enda som är viktigt är att se till att man har tillräckligt med vätska.
Glass, soppa och frukt går minst lika bra som lagad mat.
Tids nog vill barnet äta.
Förkylning är ju också att ha ont i halsen precis som för oss vuxna, så
om barnet inte vill äta, är det med all sannolikhet pga ont i halsen, feber och snorighet i en kombination med svaghet .
Tänk själv....hur hungrig och pigg på mat är man som vuxen när man är sjuk ?
Inte mycket va...