• jenni82

gnuggar näsan

min lilltjej gnuggar näsan väldigt mycket och i vissa fall ögonen.
    pappan säger att hon gnuggar ögonen för att hon är trött men näsan då?verkar som den kliar.

går ju inte att snyta henne så det är ju ganska svårt att få ut eventuell skit men hon har gjort det under en så lång tid nu.

ska ta upp det på nästa bvc möte men ville bara kolla här oxå.

börjar undra om det är ngnting i lägenheten som gör det, men även efter det är nydammsuget så gnuggar hon.

någon som har ngn ide?
    drabbad av Engla - kärlek! // here by my side a new color to paint the world
  • Svar på tråden gnuggar näsan
  • Ta gueule

Om det är någon allergi, kan du tänka på att när du dammsuger virvlar det upp mer damm än innan du börjar

Mitt tangetbord har ett eget liv
  • Skruffs mamma

...när jag var liten hade jag en napp i munnen och gnuggade näsan med en annan napp, då jag skulle sova ...min lilla tjej är också en "gnuggis" ...trött = gnugga ögonen & näsan + pilla med örat :) ...gullunge!

• Angelseye

Våran tjej gnuggar oxå näsan, men de är nästan jämt i samband med att hon gnuggar ögonen av trötthet, så ja tror de är av trötthet.

• emma brolin

har ni djur? Kanske allergisk?

• Ta gueule

Min bebis gnuggar sig i ögonen tills de blir röda och svullna, vi fick allergimedicin till den. Men vi vet inte vad hon är överkänslig mot. Troligtvis det som jag är överkänslig mot, gener med överkänslighet och allergi går OFTA vidare till ens barn

• jenni82
    nej inga djur.
    däremot så finns det på pappans sida mycket allergier.

kan man göra allergitest på spädbarn?
  • emma brolin

Ja, man kan göra pricktest..

• Ta gueule

Ja de kan göra pricktest, men har pappan allergier?

Men pricktester visar inte om det är överkänslighet, och i vissa fall inte om barnet är för litet

• jenni82
    jo.
    pappan har pollenallergi och pälsdjursallergi.
    så det kanske inte är ngnting superaktuellt just nu iallafall...

• Ta gueule

Kolla upp det iaf. Vi testade att sova i annat rum (vi misstänker att det är något i sovrummet), då blev hon bättre. Men nu klar hon inte så att hon vaknar på nätterna då hon fått hjälp.

• Kinga L

Min son på 4 v gnuggar sig jättemycket i ansiktet när han tex ligger på mig med ansiktet mot mig. Vi har hund så jag börjar bli lite orolig att han skulle vara allergisk!?

Svar på tråden gnuggar näsan