• Angeliqan

    körkortsbok på serbiska

    Någon som vet vart man kan hitta en körkortsbok på Serbiska??

    Har googlat utan resultat så nu försöker jag här istället..

  • Svar på tråden körkortsbok på serbiska
  • T a m m y

    Varför ska du ha en på serbiska när alla tester är på svenska?Lika bra att lära sig rätt från början.


    Regel nr 1, jag har alltid rätt.Regel nr 2, om jag mot förmodan skulle ha fel gäller regel nr 1
  • Angeliqan

    För att man kan få testet på sitt hemspråk och min man föredrar det så att han inte skall göra några språkmissar..

  • T a m m y
    Angeliqan skrev 2007-02-27 13:18:32 följande:
    För att man kan få testet på sitt hemspråk och min man föredrar det så att han inte skall göra några språkmissar..
    Jaha, går det att få på olika språk nu igen.Det va ju inte tillåtet innan
    Regel nr 1, jag har alltid rätt.Regel nr 2, om jag mot förmodan skulle ha fel gäller regel nr 1
  • Angeliqan

    Jag antar att de bara ställer in datorn på det språket man vill ha.. Fast man måste säga till när man ringer och bokar vilket språk man vill göra testet på..

    Det svåra är nu att hitta en bok på Serbiska.. Visst han kan läsa en bok på svenska men de vrider och vänder på frågorna så tom jag som svensk blev konfundersam när jag gjorde mitt test så för han som bara varit i Sverige i 3 år är det nog lite knivigare..

  • T a m m y

    Vad jag vet så går det tyvärr inte längre att göra provet på andra språk än svenska då det har fuskats så mycket.
    Jag är själv serb och väljer hellre att läsa på svenska,min mamma har en bok på serbiska men den är gammal med väldigt konstig översättning.
    Ring och hör med en körskola,dem har ju böcker och vet om det går att göra provet på serbiska.Lycka till!


    Regel nr 1, jag har alltid rätt.Regel nr 2, om jag mot förmodan skulle ha fel gäller regel nr 1
  • Angeliqan

    Jo, tack får nog ringa en körskola..

    Bokade prov idag på Serbiska så i GBG så går det fortfarade..

  • Neca

    Pozdrav

    Slu?ajno sam video da nisam jedini koji tra?i ne?to sto nema. Te bih te zamolio da, ako si na?ao knjigu da mi preporu?i? ili ka?e? gde je mogu na?i ili neki korisni link.

    Unapred zahvalan

    Nedzad K.

Svar på tråden körkortsbok på serbiska