• MyHometown

Denna förb-nnade sjukvård

Vi har försökt skaffa ett syskon ett tag. Och fick i somras när det hade gått ett år veta att vi var tvungen att vänta ett halvår till... Tills jag hade passerat deras åldersgräns.

Vi väntade och nu när jag har fyllt år så anmälde vi oss igen till utredning.
    Idag ringer de från KK och säger att vi får ingen utredning eftersom de tycker att jag har förhögt BMI..

Jag är förbannad, jag har gråtit ögonen ur mig... å jag vet inte vad vi ska göra!

• Svar på tråden Denna förb-nnade sjukvård
  • MyHometown

vi har inte råd. Jag är student och min man är arbetslös.
    Och bara en utredning kostar 5000 kronor, sen tillkommer kostaden för eventuella behandlingar.

Å dessutom så görs utredningen då på sjukhuset i staden vi bor i, så då kommer vi att göra precis samma sak som vi har ansökt om, men har betalt för det!!

• Honeyflowers

oki för det är vanligt annars att privata gyn har avtal med landstinget ändå så man bara behöver betala vanliga avgifter dvs högkostnadskortet gäller. Tråkigt att det inte gäller där ni bor.

16 mars..då är det dax!!
  • Honeyflowers

ni kan ju annars vända er till en annan stad. Det gjorde vi. En privat gyn i en annan stad där jag jobbar i ( men ej bor i) som hade avtal med landstinget så högkostnadskortet gällde.

16 mars..då är det dax!!
  • MyHometown

Honeyflowers:
    Jag skulle gärna göra så. Men i vårt län finns endast 3 sjukhus och all utredning görs på samma sjukhus.
    Så i sånna fall måste vi vända oss till ett annat landsting och jag vet inte om det går..

• Honeyflowers

Vi gick i ett annat landsting o de tog emot oss där utan problem, tror inte att det beror på att jag jobbar där!

16 mars..då är det dax!!
  • Nilla 79