• P28

Bästa recept för mat i ugn?

Jag letar efter ert godaste recept på en rätt lagad i ugn...
    Vad som går bra, gratänger, helstekt kött, you name it!

Så länge inte cremé fraiche eller matlagningsyoghurt eller liknande ingår, det finns inte att få tag på! Grädde går däremot fint.

Också, ert allra bästa basic bröd recept skulle uppskattas!

• Svar på tråden Bästa recept för mat i ugn?
  • Tjej 83

har du inte det hemma eller finns det ine i affären?

ta laxfileér o lägg i en form, köka upp grädde o lägg i 2 fiskbuljongtärningar o smält där i, häll over laxen in i ugnen på 175grader ca 20 min. eller tills den fått färg, =)
    ta lite citrondroppar på efteråt. jättegott och lätt..

ta skrimlad kycklingfileé rå, och lägg i en form, koka upp grädda o ha i 2 vitläksostar så de smälter, häll över kycklingen in i ungen ca 200 grader i 1 tim, fin färg.

också gott...

• P28

Tack för recepten!

Bor ute i obygden i Asien, så nej, det finns tyvärr inte alls att få tag på!

• Tjej 83

jaha ja ja kolla din sida.. Kina va tufft.
    men dessa två är super goda jag lovar dej.

• Mollymajs

Enkelt o gott. Koka valfri pasta. Vi brukar ta bandspaghetti. Ta valfritt kycklingkött o stek eller plocka en färsig grillad kyckling. Tärna paprika i grönt o rött. Häll allt i en ugnsform. Blanda grädde salt o peppar och häll över och ställ in i ugnen. detta är MUMS tycker jag.

• Jessica K

Lax, massa citronpeppar och purjolök och sen på med grädde. Servera till potatis. Snabbt och gott!

• Carro W

Har tyvärr inga recept, lagar sällan mat efter recept, men jag kan inspirera

- bryn kycklingfiléer och skär längs långsidan så du får två platta filéern. Bred på ajvar relish (kan man hitta det i kina???) el motsvarande på ena filén. Lägg den andra över. Ta två skivor bacon och linda som ett kors runt filén. in i ugnen tills det är färdigt. Ja och glöm inte salta och peppra, både svart o vit.

- Ta tjocka revben. Krydda med salt, peppar, ingefära, vad du vill. Ev lite honung, soja... Ugnen kanske 175-200º. Först in i ugnen med bensidan uppåt i 30 min. Vänd sedan fettsidan uppåt. Stek tills färdigt. Gör sås på skyn som bildas i formen

- SKiva fläskfilé. Bryn. Lägg i gratängform. toppa med champinjoner, purjolök. På med grädde o ost. Gratinera

Det är vad jag kommer på nu.

• P28

Man får tacka så hjärtligt för hjälpen, nu ska jag planera middagar!

Svar på tråden Bästa recept för mat i ugn?