• Misstiq

Vart köper jag ett billigt antiskall-halsband?

Som rubriken lyder, vart köper jag ett billigt antiskall-halsband?

Tacksam för era svar!!

Mvh/Mikkiz
  • Svar på tråden Vart köper jag ett billigt antiskall-halsband?
  • Lillan7704

Jag *puffar upp tråden* lite eftersom jag med vill veta!

• Zaria

Håller med "den där Anna"

Ett skallhalsband tar bort symptomen, men problemet kvarstår.

• TheMilky

Jaha, min hund som är en omplacering, började helt sonika att vakta min lägenhet när jag var borta. Så allt som gjorde ett ljud ifrån sig skulle skällas ut. Anledningen till detta var att hon för första gången kände sig trygg i hemmet. (Till skillnad från nu när hon just nu inte vågar gå över den nya tröskeln till sovrummet, utan står och väntar på att jag ska bära över henne.. men det är en annan fråga ). Jag köpte ett antiskall, och det var varken elchocker eller citronspraj, utan enbart luft. Användes BARA när jag lämnade lägenheten, eftersom grejen var den att hon skulle lära sig att inte skälla när jag inte var i närheten. Användes dagligen i 3 veckor, sen fattade hon. Nu bor vi i hus, vilket har gjort att jag tillåter skall när det kommer folk, men hon slutar numera på kommando.

Tips till dig Ts är att kolla blocket. Men kom ihåg att bena ut vad problemet är, och korrigera med halsband ENDAST då problemet uppstår. Använd inte heller det till flera olika situationer eftersom detta stressar hunden och den lär sig nada på det. Om det är flera orsaker till detta beteende så ta ett i taget.
    Är det ett problem som jämt funnits så rekommenderar jag inte antiskall, då är det bättre att ta vid där korrigeringarna slutade sist.

• Minola

Antiskall-halsband ska alltid vara sista utvägen.
    Tyvärr är det många som inte vet vad de gör, och skapar större problem åt sig själva.

Kom först underfund med varför hunden skäller, och försök träna bort det.

Jag blir så arg på hundägare som straffar sina hundar för att de morrar/skäller.
    Det är ju DERAS sätt att prata och säga att "okej, nu är det så här och så här".

Säg att din hund skäller för att den inte tycker att något är OK.
    Du straffar din hund varje gång den skäller.
    Till sist kommer din hund inte våga skälla när den inte gillar något, utan istället gå till nästa steg; försvara sig själv :(

Annars vet jag inte var det finns billiga halsband, jag tycker att de flesta ligger på samma pris. Så närmaste djuraffär?

• Calylite

hehe då ska ni träffa min
    Hon vet myyycket väl vad "tyst", "knip näbb", "ge dig" , "tyst innan ja kuperar tungan" betyder men ändå så tjuter hon som en tok och skiter i de när hon är i varv. Och ja vi har stoppat henne innan hon är i varv men hon kommer upp i de ändå
    Vi vet ju orsaken, dvs bilen, de är såååå skoj så man skäller inte på henne utan kan ju bara säga till på skarpen.
    Ja är rätt emot antiskallhalsband med nu, men då är ja inte helt negg heller om man verkligen prövat ALLT och ser de som en sista test till utväg om de funkar. Antiskall funkade denna gång just för att den sprutade ju exakt då hon tjöt till, nått som inte vi hann reagera på.
    Men då som sagt tycker ja man ska pröva allt, till och med hundintdtruktören rekomenderade det till oss när inget funkade.

TheMilky
    när din skällde och du kom rusande och skällde på den ser inte hunden det som att du skällde PÅ den utan MED den, då triggas den ju igång ännu mer att den bara gjorde det du inte hann eftersom den var där först och hjälpte till varna, vart lite mer som belöning.
    De tänker ju inte riktigt som vi gör som många glömmer

• Calylite

fast de va inte frågan.
    Kika på blocket eller tradera, där kan man fynda riktigt billigt många gånger
    Finns även www.allaannonser.se

• TheMilky

Calylite
    Vart i mitt inlägg stod det att jag kom rusandes och skällde ut min hund? Det var mina grannar som informerade mig om att hon skällde. Nog är jag så medveten om hundar att den enkla lilla ekvationen kunde jag räkna ut. Det är relativt lönlöst att skälla ut en hund _efteråt_. Ville bara klargöra det.

• Zaria

Tillägger: Om man skall ha antiskall (de som ger hunden en dusch) kan de även utlösas när hunden gäspar eller dricker tex

Kan vara bra att veta. Inte så kul att lämna en hund ensam och den fått "duschar" av en massa andra saker.

• Carro W

Fråga från en okunnig
    Vad är Antiskall-halsband för nåt?

• Misstiq

Tack för era svar!!! Ja har kollat lite på blocke redan...men skulle se om de fanns andra ställen o leta på också..

Ja tycker att det är konstigt att folk som inte har en aning om varför jag ska ha ett antiskall-halsband kan döma mig/oss ni har ingen aning om vad "problemet" är...Skrikandes Men har man så himla tråkigt att man måste skriva helt ointessanta inlägg i en tråd så...be my guest men då kan ju jag tillägga: JAG LÄSER ENBART DOM INLÄGG SOM SVAR PÅ MIN FRÅGAN!!

Svar på tråden Vart köper jag ett billigt antiskall-halsband?