• Lilja84

Vad gör du när du inser att du har försovit dig ?

Om det är till läkaren, jobbet eller lämna ungarna på förskolan spelar ingen roll utan bara att du inser att nu jäklar har jag försovit mig och det finns en mycket liten chans att du faktiskt hinner i tid , men kanske bara 20 minuter försent 

• Svar på tråden Vad gör du när du inser att du har försovit dig ?
  • phil

Ska jag till läkaren stannar jag hemma istället. Funkar ju knappast att komma försent dit ändå.
    Jobbet ringer jag till och talar om att jag blir lite sen. Förskolan struntar jag i, det får jag ta när jag kommer fram.

• Simphony

Det är så hemskt att försova sig och tyvärr händer det ju emellanåt.

Jag kollar på klockan, det tar en liten stund innan jag inser att jag faktiskt har försovit mig, då rusar jag upp i 130km in i badrummet, svabba av mig (glömmer alltid att göra i ordning håret vid dessa tillfällen), på med kläder de närmsta jag hittar, ringer dit jag är på väg och talar om att jag försovit mig, på med välling, på med kläder på lillan, kommer till slut inrusande till rätt ställe som en galning med håret åt alla håll och kanter.

• memlan

STRESSAR!
    Ringer och säger att jag är påväg...

• smurfan82

Håller med phil. Ringer jobbet, förskolan märker väl att man är sen, ingen katastrof.

• Annika 1983

har aldrig hänt faktist

* Kram *
  • BabyBus

Om jag försover mej när jag ska till skolan... somnar jag om...

Ska jag jobba, ringer jag halvt hysteriskt och säger att jag är på G. Stressar och är klar på 5 min. (Dvs. hoppar bara i kläderna, drar en borste genom håret och en tandborste över tänderna)

• Laire

Är det skola eller dyligt så tar jag mig in de där 20 minuterna för sent, läkartider skulle jag komma i tid med, jag kan vara väldigt snabb 

1. Tvätta dig bara under armarna, gärna samtidigt som du sitter på toaletten (har handfattet bredvid).

2. Borsta inte tänderna, kör med listerine (munvatten) medan du klär dig i det som ligger framme.

3. Linserna åker ner i väskan och tas på på bussen, håret sätts upp och borstas på bussen. Är håret fett sätts det upp igen efter borstningen.

4. Strumpor tar onödigt mycket med tid, ta på även de på bussen.

5. Klocka, halsband, mobil, patientbricka och annat som ska med vräks ner i handväskan och sorteras på bussen.

Och sätt dig längst bak i bussen får du inte så mycket blickar.

/Van försovare.

Allt blir så mycket lättare när man älskar sin granne istället för sitt fosterland.
  • Laire

Mitt rekord är två minuter från säng till utgång, men jag kommer säkert få chans att förbättra det

Allt blir så mycket lättare när man älskar sin granne istället för sitt fosterland.
  • SanSis

Var det skolan förr så sket jag i att kliva upp överhuvudtaget *ler*
    Jobbet så ringer jag o säger att ja blir lite senare, oftast ingen fara, behöver inte stressa ihjäl mig.

Läkartid eller dylikt så ringer jag och avbokar/ombokar tiden.

Är inte då förtjust i stress, så ja orkar inte bra mig mer...

• Crazy Baby

Är det till jobbet så ringer jag och säger att jag försovit mig, men jag kommer när jag är klar, stressar självklart som en tok.

Läkaren ringer jag och bokar om tiden.

Förskola har jag ingen erfarenhet av, våra döttrar är än så länge hemma med mig!

• Tonx

Jag ringer till de som drabbas av min försening, sen gör jag mig iordning i sakta mak och åker. Finns ingen anledning att stressa när skadan redan är skedd

Nova 051008 Bebis BF 071021
Svar på tråden Vad gör du när du inser att du har försovit dig ?