• maadicken

vilka bindor till avslaget??

vad använder ni för bindor??
    själv är jag väldigt anti bindor och använder alltid tampong när jag har mens och har gjort i hur många år som helst. har inte ens binda på natten.
    nu måste jag ha binda i flera veckor, och har precis börjat använda alla gratisprover jag har samlat på mig under flera år.

jag vill ha en binda som
    sitter bra
    inte blir knölig
    inte känns som en blöja
    måste ha vingar
    måste vara tunn
    inte vara för plastig (får lätt svamp av bindor)

så vad rekomenderar ni som är lite mer insatta??

~~ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel är här~~ * 070222*
  • Svar på tråden vilka bindor till avslaget??
  • mee2

jag har hört att man kan använda plus tampong när man precis har fött, har inga barn själv men min kollega hade tampong efter förlossningen, d gäller bara att byta ofta.... e precis som du anti bindor hehe

• Liz86

DU SKA INTE ANVÄNDA TAMPONG!!

Jag använde euoroshoppers night..jag tyckte dom var kannon!

• Drutten83

INTE tampong innan BM gett ok!
    Du har ett sår efter moderkakan som är mkt infektionskänsligt. Är också tampongmänniska men vi får helt enkelt bita ihop.... KLarar man att föda fixar man säkert ngr veckor med binda

Men soim sagt, inte ens plusplus+++XL-tampong är att använda till avslag! Dessvärre vet jag ingen bra binda - än!

• Hipo

Always funkade bra för mig. kommer inte ihåg vad de hette, men en lite längre och liiite tjockare, dock inte så det kändes knöligt. lycka til!

• mee2

liz86: enligt min kollega hade bm sagt att det var ok så länge man inte lät den sitta i förlänge, men vad vet jag ja har inga barn, men vet dock att jag kommer va en tamponganvändare när jag fött.... min kollega fick inga infektioner och hon mår hur bra som helst hon har flera barn å det har funkat bra varje gång.....

maadicken: rådfråga din bm...

• Mollie

Jag har blivit rekomnderad Apotekets binda, night eller nått. har inte köpt det ännu, tänkte att jag kunde göra det på vägen hem efter förlossningen...

• miniGrynet

Jag använde Always nattbinda, den med mörkblå plast omkring sig.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Mollie

Ang. tempong så står den nog inte pall för avslaget ibörjan skulle jag tippa på...
    Även om inte jag skulle våga använda OB efteråt just pga infektionsriskerna!!

• Kajak

TS

Du kan kolla med Apoteket.
    Deras bindor är sköna.
    100st för runt 100kr
    Det finns olika tjocklek även med eller utan vingar.
    Du kan kolla o köpa dom o ha dom medan du har avslaget.

Jag ska köpa en paket hos dom men hur bra minne har jag nu under gravidtet? helt NOLL!!! (stackars sambo som får leka min sektretare!! )

• johandra

Dom tunnaste och längsta man kan hitta passade mig..

med vingar självklart!

Always har nån som heter long plus eller nåt sånt,en nattbinda,den funkade..

Jag är oxå tampongmänniska men det fick gå..Man ska ABSOLUT INTE ANVÄNDA TAMPONG!!! Som skrevs här över så har man ett stort,infektionskänsligt sår i livmodern...Inte värt att riskera en svår infektion bara för att man vill använda tampong..

Inte för att jag kan förstå hur man ens kan vilja föra upp en tampong efter en förlossning..

Mamma till världens finaste Ella 060309
Svar på tråden vilka bindor till avslaget??