• Tiltu

Hur mkt kan de kosta..

Vi ska flytta till en tre här i helgen och jag undrar hur mkt det kan komma att kosta om man tapetserar 3 rum o en hall?? Ca:??

Rummen är inte så stora. Ligger väl mellan 12-20 Kvm.

Så jag vet ungefär vad jag jag ska punga ut.

• Svar på tråden Hur mkt kan de kosta..
  • Lovisa L

Vi tapetserade 2 rum på ungefär den storlek du skrev och det blev med tapetklister, verktyg, skyddspapper mm + tapeter (DURO-fabriksbod)  1500kr.

Vi köpte bl.a:
    Klister på COOP för 99kr (passar perfekt till easyup)!
    Skyddspapper på RUSTA för 45kr
    Roller + bytta på RUSTA för 30kr (fungerar super)
    Tapetskrapa(sådan där som man jämnar ut tapeten med) på duro-butiken för 70kr

Vi ska tapetsera hall och kök så småning om och då behöver vi bara köpa tapeter och lim, det blir ju billigare då eftersom vi nu har verktyg och sånt.

Ska man ha en fin fondvägg så kan de kosta runt 300-400kr/rulle, även om det inte går åt mer än två eller tre så blir det ju snabbt pengar. Dessutom så får man oftast bara ut 3 i stället för 4 våder på mönstrade tapeter.

Ett tips är att ta sig till en fabriksbod eller dyl (vi köpte Duros nya kollektionstapeter för 129 kr rullen(fondvägg) och enfaärgade tapeter (även duros) för 79kr rullen.

• Lovisa L

Förresten, du kan ju få billigare tapeter på COOP (har duros tapter till väldigt bra pris!) eller andra ställen, man behöver ju inte åka till en riktig färgaffär.

• Tiltu

Vi har verktyg, får låna av mamma. Hon fixar o trixar med huset..så de behöver vi inte tänka på..

Lim och Tapet..

Jag hade inte tänkt mig nåt jätte dyrt. Kul o få färger som vi tycker om

Duro är de ett märke då eller är de en affär?? Hehe..

Tack så jätte mkt..så runt 2500-3000 kanske?
    De va väl de jag hade räknat med.. man kanske ska kolla om de reas ut nåt..fynda lite.

Men tack så jätte mkt!

Svar på tråden Hur mkt kan de kosta..