Jag håller med om att man inte ska vara så kräsen när man söker jobb. MEN när jag var arbetslös (under 3v i jan) så höll jag på att bryta ihop av alla påtvingade arbeten. Gjorde iaf mitt bästa för att jag inte tycker det är rätt att såsa runt med a-kassa i onödan. Så nu blev jag tvungen att tacka ja till ett jobb som jag redan från början inte ville ha, och vantrivs helt fruktansvärt.
Efter mååånga sömnlösa nätter, ständigt ont i magen, och flertalet gråtmöten med chefen har jag nu bestämt mig för att säga upp mig. Och den här gången skiter jag i ams. Jag tänker vara utan a-kassa och söka de jobb jag själv vill.
Har hittils inte (efter många ams besök tidigare i livet) träffat på någon på ams som kan svara på de frågor man har, undrar lite hur tanterna där fick sina arbeten... Oooooops....en liten fördom.. Men som exempel:
I Göteborg finns flera hundra lediga förskollärartjänster ute, men jag blev tvingad att söka två jobb i dels Sollefteå och ett i Östersund, annars rök a-kassan... känns inte som att ams har full koll!