Tack för alla svar och råd!
Tessis73: Jag ska avvakta med att göra något åt det och se om hon självmant, såsom din son, drar ned på snuttandet. Just nu tror jag att hon är i en utvecklingsfas och behöver det mer än någonsin. Förhoppnigsvis när "fasen" lugnar ned sig så lugnar även snuttningen ner sig.
MammaE: Min sömn störs inte så mycket även om den blir upphackad men jag får väldigt ont i kroppen av att inte kunna röra mig. Det är mest därför jag känner att det börjar bli dags att dra ned på nattamningen och för att inte skapa en dålig ovana som bara blir svårare och svårare, för oss båda, att bryta. Men jag ska avvakta tills när det känns bra.
Zaria: BVC tycker bara att man ska sluta nattamma om man själv blir lidande av det, t ex inte får någon sömn och får ont i kroppen. Men hon sa att om man bestämt sig för att sluta är det bättre att göra det innan 8-10 månader för då blir det så mycket svårare i och med seperationsfasen. Jag känner dock att just nu behöver hon det eftersom hon är i en fas, känns som om hon är så känslig och behöver mycket närhet. Sen ska jag försöka fasa över det till att bli närhet utan tutte.
Månsson: Jag rådfrågade på BVC och det var därför hon sa hur det "brukar" vara. Annars hade hon inte rått mig till att sluta, och hon poängterade även att man inte behöver sluta men om man bestämt sig för det är det lättare innan 8-10 månader. Jag håller med, jag måste känna av hur min lilla fröken mår och sluta/dra ned efter det. Just nu är inte rätt tillfälle men senare får jag och min man ta tjuren i hornen och försöka få henne till att sova hela nätter. Har beställt No Cry Sleep Solution-boken, kanske kan hjälpa. Eller så blir det så att förhoppnigsvis, som din dotter, hon drar ned självmant när hon känner sig redo och vaknar färre gånger per natt.
Ragnar: Precis som här då, självservering
Måste säga att det är helt fascinerande hur en sån liten krabat kan hitta rätt i mörkret och suga sig fast som en liten igel. Måste kännas skönt att han slutade självmant så blir det inte så drastiskt.