• hidden angel

vad kostar gotlandsfärjan?

till sommaren ska vi till gotland och hälsa på pippi Tänkte planera ekonomin lite.. någon som vet vad båten över kostar?

• Svar på tråden vad kostar gotlandsfärjan?
  • hidden angel

jag e lite knäpp kanske.. men e alla biljetter med bil, eller måste man välja den typen det står bil på..? antar att man ska välja med bil?

• Asereht

Nu är det ett tag sedan vi åkte men jag har för mig att man bokade en biljett till bilen och en för varje person, även bebisar måste bokas med sittplatsbiljett även om de inte sitter. Det är inte billigt direkt, bara resan över tur och retur kostade mer än veckohyran av det hus vi hyrde. *surt*

♥ Mamma till Grabbarna Bus och Syrran ♥
  • hidden angel

ja, såg nu att det verkar inte billigt dirket...

• minasöner

man kan endera boka fodonet för sig, och personer för sig. Eller så bokar man alla+bilen paket. Då får 5 + bil åka för ett visst pris.Gäller dock inte på alla avgångar.
    Så är man 5 vuxna tex. Så blir det definitivt mycket billigare med alla + bilenpaket. Är det många barn som ska med som åker gratis så är det troligtvis billigare att boka personer och bil för sig. Men det kan man ju räkna på.

Jag har en syster som bor på gotland så jag har åkt ett antal gånger

• tempo21

Man betalar olika beroende på vilken dag man åker och vilken tid och vilken plats man vill ha.
    Vissa tider finns det en biljett som heter 5+bilen och den är lite billigare än att boka som vanligt men det kräver att man är beredd att åka på riktigt obekväma tider och jag minns inte om den går både Oskarshamn och Nynäshamn.

Barn upp till 5 år åker gratis i vuxet sällskap men måste bokas in så att det finns en korrekt passagerarlista.

Hur mycket det kostar för icke gotlänningar kan jag inte svara på men kanske runt 1500-2000. Det går att göra en bokning på sidan så man kan se priset innan man bekräftar bokningen.

• Asereht

För oss kostade det 2000 + någonting enkel resa då vi inte kunde ta den billigare avgången pga att vi hade bokat hus ochhade tider att 2passa". Ofta så är ju de billigare paketpriserna på lite "obekväma" tider vilket iofs inte hade gjort oss nåt om vi hade haft någonstans att ta vägen men att komma vid 06 på morgonen för att sen fördriva tiden till typ 14 är ingen hit med småbarn och så.

Hur som helst, förstår man inte prislistan så räd et ju bara att slänga in ett mail och fråga så får man direkta svar.

♥ Mamma till Grabbarna Bus och Syrran ♥
  • tempo21

Kundtjänsten är jättesnabba på att svara på email. Det går ju även att ringa och kolla.
    Men det man ska komma ihåg är ju att det blir billigare att boka via nätet.

Svar på tråden vad kostar gotlandsfärjan?