Jag födde mitt andra barn i Lund -04, veckan innan de renoverade hela förlossningen.
Då fick jag först komma in på ett undersökningsrum där jag fick ligga i ctg kurva, barnmorska kolla värkarna och sånt.
Sen fick jag duscha i samma rum innan jag fick komma in på förlossnings salen.
Väl där fick jag komma till rätta, fick min smärtlindring och bm tittade in ett par gånger för att se hur det gick.
När det blev dags ringde jag på klockan och de kom direkt.
Jag hade en jättebra barnmorska.
Efter förlossningen fick vi vänta i 5 timmar på att få komma upp till patienthotellet och under tiden fick vi inte mycket information om och när det skulle bli dags. Helt plötsligt stod där personal från patienthotellet i vår dörr och skulle hämta oss. Lite negativt för man han inte vila alls under denna tiden.
Nu skall jag in om ett par veckor igen, går in i v.35 på fredag.
Och jag är sååå nyfiken hur det blev på förlossningen nu efter renoveringen.
Hoppas på att få veta när vi får komma upp på patienhotellet så man hinner vila lite innan. Sen skall jag bara upp dit och njuta av min lilla bebis......*ler*
Förra gången åkte jag hem redan dagen efter, men den här gången skall jag stanna kvar så länge som möjligt för att vila eftersom jag har två barn hemma + ett bonus barn. Så man vill ju vara utvilad när man kommer hem till familjen....*ler*