• wozzgirl

Fler barn som drabbats av feber i en hel vecka nu?

Sonen har feber 6:e dagen på raken och jag håller på att tappa orken nu.
    Han vill ingenting.. varken äta eller dicka. På morronen tar det 2 h att få i honom 3 skedar yogurth för att sen kunna ge honom antibiotika (han fick öroninflammation oxå) och sedan är det nästan lunch redan: dags för en ny fight på ett par timmar för 3 tuggor mat.

Nu la han sig nyss för att vila och naturligtvis blev det fight för att få i honom en halv flaska välling.

Jag är så trött.

Hur många dagar har era barn haft feber.. ni som drabbats av det här? För det är tydligen nåt som går omkring nu.

• Svar på tråden Fler barn som drabbats av feber i en hel vecka nu?
  • Emilia Thindra

Hej Min dotter har haft feber i 2 veckor Det massa skit just nu....

• hdiver

Mina tre har varit sjuka omvartannat i ca. 5 veckor nu...

• Madeleine79

Inte nån av mina barn men syrrans flicka har haft feber länge, igår blev jag sjuk, så det är bara att invänta att mina barn blir sjuka:/ Det går nåt skit här ivarjefall, mina föräldrar, syskon och sykonbarn har alla varit/är sjuka. Verkar väldigt smittsamt!

• wozzgirl

TS:
    Jag har förstått att det smittar grymt lätt jo... Jag känner att klumpen i halsen blir allt mer påtaglig varje dag nu. Hoppas jag orkar imorron ännu för jag ska tenta min sista tenta på uni... Jag måste orka.

• sparv78

Vår grabb fick feber förra fredagen och hade det fortfarande på onsdagen så jag ringde vårdcentralen och hon saatt om han fortfarande hade feber på fredagen (så at han hade haft det en vecka) skulle vi komma med honom för det var inte bra att ha feber så länge. Nu har du ju ierförsig sökt för öroninflamationen så det kanske inte är samma sak. Hoppas han blir frisk snart.

• wozzgirl

Från TS:
    Alltså jag var till läkaren med honom på måndagen för febern. De sa dock att det går "enveckas feber" omkring nu. Sen kollade hon öronen och det visade sig att han hade öroninflammation också. Så han fick antibiotika för det.
    Hon trodde att febern skulle ge med sig då inflammationen var under kontroll... men han ahr ätit antibiotika i 3 dagar nu och har fortfarande runt 38,5-39 på kvällen, något mindre på dagen.

• tingeling75

Om han fortfarande har feber trots antobitika behandling ska du ringa till VC. Det kan vara så att du behöver byta preparat eller styrka, det har jag gjort med mina barn några gånger.

• wozzgirl

Jag ska ta itu med det imorron. kl är så mkt så allt är stängt nu o jag orkar inte sitta på nån akutmottagning i flera timmar. Så länge han är pigg och någolunda kry ändå så...

• malvas mam

Vi är inne på femte(!) sjukveckan nu! I och för sig med tre barn som sjuknar om hela tiden, vi har på tre stycken personer haft: 2 öroninflammationer, 3 halsflusser, 1 influensa och 2 rejäla förkylningar med feber...

Alltså 5 pencillinkurer hittills, och snart klippkort på VC...

Anna med Malva

• wozzgirl

Febern är borta nu.. men nu har han åkt på förstoppning o vägrar äta.. :P

• cicci85

Jag hade tänkt skriva en tråd om samma sak! Min son har haft feber i 10 dagar nu! Han har runt 38 så det är iaf ganska lågt! Husläkaren säger att det är bara virus och att det går över snart...
    Men min son är pigg och äter och dricker ändå! Jag tror att det är därför han aldrig blir frisk, han kan inte va stilla och ta det lugnt! Men jobbigt, har praktik och missar mycket även fast vi delat hemmadagarna!
    Jag är ledig måndag och tisdag så jag hoppas att han är frisk då!

• Sea star

Hejsan!

Vår dotter är inne på tredje dygnet med hög feber. På morgonen har hon runt 37,5 grader men sedan stiger det och fram mot kvällen ligger det på 40 grader. Vi ger henne alvedon för att hon ska kunna sova bättre, men det vill man ju inte stoppa i henne dygnet runt. Hon äter INGENTING, inte ens någon idé att försöka fightas om det, men dricker faktiskt bra. Inga andra symptom just nu, vilket är lite konstigt.

I morse åkte pappan och hon in till barnakuten för att ta prover. Vi har nyss varit utomlands och vill inte behöva oroa oss för någon infektion därifrån.

Skönt att höra att fler har feber-problem och att det verkar vara något som går!

Sea star

• fairymi

Åh här känner jag mig hemma Min dotter på två har varit sjuk i två veckor nu...feber kräks äter inte osv osv o doktorn sa att det är ett virus o att det enda man kan göra är att vänta ut det men jag orkar snart inte se henne sjuk längre min lilla skrutta...

• Tallulah

jepp, feber en vecka (41 grader) frisk en vecka sedan samma skit igen...

Svar på tråden Fler barn som drabbats av feber i en hel vecka nu?