• Pumisen

Tårtbutik i Örebro

Har nu flera stora kalas.. vår dotter blir 1 år, min sambo 30, plus lite fler som fyller. Så nu tänkte jag höra om det finns någon tårtbutik el liknande i örebro, hallsberg el kumla???

Hinner inte beställa nåt eftersom sötnosen fyller 1 på lördag..så jag måste åka direkt till butik...

snälla hjälp mig!!Fundersam

• Svar på tråden Tårtbutik i Örebro
  • waersta

Sveas i kumla har fina tårtor.
    Kondis i odensbacken med.. ring till dem och hör om de har några kvar så kan du ju lägga undan tills du kommer och hämtar dem!

• waersta

Ring till sveas! Du bor ju i kumla! Det är ju jättenära, och supergoda tårtor. Synd att du inte hann beställa för deras Wilmatårta är underbar!

• Zeb

Sveas säger jag oxå!!! Mums!!!

• Pebbles82

Ja, Sveas har underbara tårtor! Hade iaf på min tid, sen finns det ju massvis med kondisar som har helt OK... Men kan du åka till Kumla så satsa på Sveas, de har dessutom väldigt stort utbud!

• Pumisen

Okej...kanske får beställa ändå!!

Men jag tänkte om det fanns någon butik el nåt där dom säljer specialgrejor till tårtor. Har hittat några sidor på nätet, men jag vet inte om det finns nåt häromkring!!!

Annars så går jag ner till sveas o fixar det... Tror du det är för sent att beställa nu? Hon fyller på lördag?!!

• waersta

Du kan inte ha långt till sveas. Det finns ju en på torget och en vid tågstationen.

• Pebbles82

Du var ju i Kumla såg jag nu!

• waersta

Ring nu! Det borde inte vara några problem tror jag.

Har du ätit william tårta? Det är med päron och så är det marsipan ovanpå och sen med choklad. Willmatårtan är likadan fast med hallon och vitchoklad! UNDERBAR!

• Pumisen

Den där Wilma tårtan låter helt underbart...är ju helt såld på vitchoklad...

Jag går dit i em!!

Ett stort tack för tipset!!!

• Pumisen

Nä inte jag...men min kropp...men det är en helt annan historia Oskyldig

• liskari

buffar för Sveas... De är toppen... *ler* Ska nog köpa en sådan när dottern fyller nästa vecka... Det var ett bra tips...låter gott med vit choklad och hallon...
    OM inte Sveas kan så får du väl åka till PeWe´s bröd i hallsberg/pålsboda. De bakar jättegott också. Sedan finns ju Hälls med...De brukar ju sälja en del tillbehör också till tårtor. Jag har även sett en hel del tårtgrejer på Maxi i Kumla på bakavd.
    Kumla är bäst... *skrattar* Här finns allt...och lite till...

• Pumisen

Jag ÄLSKAR maxi...brukar gå där som avkoppling ibland *skrattar*

Vart ligger hälls?    Det vore så himla kul att göra en egen tårta..ska nog försöka med det nästa lördag då resten av släkten kommer

Nu på lördag kör jag nog med sveas...mmmm

• Pebbles82

Skulle jag välja mellan Svea och Hälls är det lätt Svea... Hälls har stort sortiment (flera butiker i Örebro), men inte speciellt goda tårtor/bakverk (om de inte ändrat receptet)... :)

Fast jag blir nästan illamående när jag tänker på Williamtårtan.. *usch* Tänk så trött man kan bli på den efter ett tag!

• Pumisen

Nu  har jag varit inne på www.kakburken.se och beställt lite roliga grejor..Hoppas bara dom hinner komma till nästa helg.

Kanonsida!!!

• Pebbles82

Oj vilka grejer, synd, man skulle kanske lära sig tycka om tårta igen!

• Pumisen

Jag älskar tårta...
    Därför går jag på vv just nu

Har man dessutom lite tid, så är det förbaskat kul att pyssla med!! Tyvärr finns inte tiden just nu, men man kanske kan få några timmar, medan sambon gör nåt annat med Ebba.. Hoppas hoppas

Svar på tråden Tårtbutik i Örebro