• Raen

    Har längtat i över 5 år!!

    Hej
    Jag och min man har försökt att få barn i över 5 år nu. Jag blev gravid förra året och trodde aatt min tid äntligen hade kommit. Var överlycklig och kunde knappt tro att det var sant. Det var inte sant speciellt länge för jag fick missfall i 14:e veckan. Nu har det gått 1 år sedan dess och fortfarande ingen bebis.
    Vi har förståss gått igenom en utredning där dem inte hittade något fel...
    Visst kan livet vara orättvist ibland?

  • Svar på tråden Har längtat i över 5 år!!
  • patrikiden

    Jag hade lite problem ett tag att få min fru gravid. Och har lämnat sperma prov 2ggr. Där säger de att man måste vänta mellan 2-4 dagar innan man lämnar ett prov och ingen utlösning emellan.

    Vi provade detta att ha sex 2ggr i veckan bara för att satsen skulle bli maximal, och vips, verkade som de funkade bra genast.

    Fast under samma tid så åt både min fru och jag Tribulus som jag vet ökar kroppens egna testosterone(om man har dåliga värden) och östrogen(lite).
    Effekten tar ca: 1-2,5 vecka innan man känner av effekten. Och det är llite olika mellan olika märken också.

    Vet inte riktigt om min fru har påverkats av tribulus positivt för graviditeten eller inte.

    MVH Patrik

  • DrKejs

    Ja, har medlidande med dig, hade samma situation som ni (förutom missfall). Utredningen hittade inget fel, men vi fick inte till det. Vi gick igenom ett antal behandlingar innan vi fick till det på sista IVF-försöket i landstingets regi.

    Hoppas att ni lyckas snart!

Svar på tråden Har längtat i över 5 år!!