• Anonym

Vaxa underliv.

Om man vaxar...något slags mönster "upptill", och vill ha bort allt/det mesta runt slidmynning (ut mot lår) och ner runt anal- kan de göra det?

Hur pass fort kan året växa ut krin slidmynning och anal?

• Svar på tråden Vaxa underliv.
  • Anonym (hårfri)

Jag går o vaxar mig. Du kan få den "form" du vill streck,triangel eller allt bort, om man ska vaxa runt slidmynningen o analen, ska du göra en brazilianvax, då tar man bort allt(förutom den "form du då väljer) Du får lyfta benen samt ställa dig på alla fyra för att de ska komma åt,låter värre än vad det är. Sen skulle jag rekomendera att gå till nån som verkligen vet vad de gör o helst inte de som använder remsor utan varmt flytande vax.
    Det tar mellan 5-8 veckor innan det växer ut beroende på hårväxt
    (O nej det gör inte speciellt ont)
    Lycka till!

• Anonym

Tackar för svar!

Hur får man då tag på de som verkligen vet hur man gör? Ev öka på Internet..."brazilian"...eller???

• Anonym

Det är plågsamt tycker jag

• Anonym (Vill vaxa)

Kan man vaxa underlivet själv? Skulle vilja ta bort det mesta och bara spara lite grann. Bor alldeles för långt bort från någon salong tyärr.

• Anonym

Tycker man det är plågsamt ska man inte göra det.

• Anonym

Hur funkar det med exempelvis weet (heter det så? krämen som man kan använda) för att ta bort allt hår "där nere". Någon som testat? Det borde ju vara smärtfritt i alla fall och det borde ju vara lätt att komma åt.

• Anonym (hårfri)

Kan vara väldigt svårt att få bort allt om man gör själv hemma, då behöver man nästan nån som hjälper till...vem det nu ska vara...
    Ja, sök på nätet efter salonger o fråga om de använder varmt vax eller remsor.
    Hoppas det går bra!

• Anonym

Nej men allvarligt "stå på alla fyra"...jag som tycker att det är det känns lite privat att vaxa benen på salong! Hur ska jag våga stå på det sättet och visa hela häcken?! huuu

men kan definitivt se fördelarna i att göra det på salong....

• Anonym (k)

prova inte krämen...!!! gäller även den som står att den är för underlivet... Jag gjorde det.. Och smärtan var fruktansvärd... jag blev alldeles svullen där nere... och då har jag ändå provat krämerna på andra delar av kroppen utan problem

• fiffiluran

det går superfort att göra en brazilian och jag tyckte inte det gjorde ont, det som var plågsamt var att vaxet var så himla varmt. (jag har aldig vaxat ben eller så, så jag hade ingen aning om att det var skållhett) Lite ont gjorde det ijof. när det vaxades runt analen.. har väl tunnare/ömmare hud där men det är ju ett ryck på en nanosekund.. och definitivt värt det, känns super smooth efteråt!

inte är det pinsamt efteråt heller, men det är ju en vanesak. första gången hos en gyn e ju lite konstig också. det som var genant var när man skulle smörja in könet med olja efteråt, det kändes lite porrigt.

• Hjalmi

Fiffiluran
    kikade in hos dig och såg att du bor i Stockholm, kan du rekommendera någon salong som utför brazilian? Vad jag har förstått så är det inte så många som gör det.

• Anonym

fiffiluran

Tack för ditt svar!

Hur länge höll det sig "bra"...innan det blev stubbigt? Det är olika...men...hur lång tid tog det för dig?

• fiffiluran

hjalmi - jag brukar gå till Maydis på östermalm (nybrogatan) och det råder delade meningar om den salongen. Den är liten och det är 2 tjejer som jobbar där varav det är Maydis som skött brazilians (vet inte hur det är nu). Hon är ganska rak och enkel och inga krusiduller hos henne inte.. men det passar mig. Dom har bara skynken som delar dom två "rummen" men jag tycker att det är insynsskyddat och bra ändå. Gå dit och boka tid, så att du får en uppfattning om det.

TS- jag har gjort brazilian 3 ggr och tycker aldrig det blir stubbigt, det är som om du rakar benen.. då kommer ju stubbet rätt snabbt (för mig dagen efter!). Vaxar du benen så märker man inte riktigt när håret växer ut igen förrens det växt till sig lite. Så jag skulle väl säga en månad ungefär.. det är ju slätt och fint i minst två veckor sen kanske det kommer lite fjun och sen måste man ju vänta tills det är 1 cm innan man kan vaxa igen, om man vill det.

• Anonym

Toppen!

Vad kostar det?

• Anonym

Alltså...runt själva underlivet? Ev hela ben också?

• fiffiluran

hmm.. jag kommer inte ihåg vad det kostade.. 350kr tror jag. Men då var det bara runt underlivet.

Svar på tråden Vaxa underliv.