• suede

Nervryckningar i ögat

Hjälp! Har haft nervryckningar i ögat flera veckor nu, det är så himla irriterande!! Vad kan det bero på, nån som vet??

• Svar på tråden Nervryckningar i ögat
  • Minna07

Stress ska/kan vara en orsak till sådana ryckningar.

• suede

Okej, det kan stämma. Men det är inget symptom på nåt allvarligt eller??

• Rymdmamma

jag har också gått runt med det i flera veckor.. det ärs åååå störigt.. du har mina sympatier.. jag harmina egna sympatier..

ja ...

det är synd om oss nervryckiga!!

för mig brukar det gå att dämpa med lite massage runt det drabbade ögat..

• suede

Visst tusan är det hemskt haha. Har fortfarande kvar ryckningarna skitjobbigt. Brukar också massera runt och det hjälper iaf nån minut hehe.

• Litheo

Ohh vad lättad jag blir

Jag har haft så i TVÅ månader! Jag blir snart galen!
    Jag har dessutom haft så i hela kroppen i två månader. De andra börjar ge med dig men lgat har inte gått över... antar att det är stress.....jobbigt....

• suede

Nu har mitt öga blivit lite bättre, men nu har jag fått ryckningar i lillfingret i stället. Det e ju lite jobbigt det här.

• Ylle

nerver i kläm kan orsaka ryckningar, träning och ett besök hos naprapat/kiropraktor kan få ordning på det.

• Häxan Jia

Så har jag med, till och från hela tiden... Det är irriterande men jag brukar massera och greja runt ögat på ögat osv till slut ger det sig..

Jag tycker det är jobbigast när man skall försöka prata öga mot öga med folk eller försöker sova och så börjar ögat ha spasmer *tröttsamt*

Jag får även ryckningar i andra dela av kroppen som fingrar, i musklerna osc lite sånt, men det känns lite som något man inte kan styra eller göra så mycket åt, fast visst är det störande som attan

*Vild och vågad*
  • Litheo

ja idag är mitt öga bra nästan.. minns inte att jag haft ngt.. konstigt,, förat dagen på 2 månader. Men jag har i vaden istället. Jag har ryckningar varje dag men på olika ställen.

Det har vart en jobbig period med flytt o inskolning på dagis o så har jag börjat jobba så jag har vart stressad till miljoner...

antar att vi ska försöka stressa ner lite så dessa jäkla spasmer försvinner

lättare sagt än gjort....

• Litheo

Förresten har jag trott nu i två mån att jag fått ms och mått jättedåligt över det men mina symtom är just bara ryckningar/spasmer o det beror nog på stress för nu när jag har stressat ner nga dagar så har det vart bättre...

• Häxan Jia
    Litheo skrev 2007-03-31 17:25:24 följande:
    Förresten har jag trott nu i två mån att jag fått ms och mått jättedåligt över det men mina symtom är just bara ryckningar/spasmer o det beror nog på stress för nu när jag har stressat ner nga dagar så har det vart bättre...
    Hehe förlåt att jag skrattflinar.. Men jag har också tänkt detta med MS...
    *Vild och vågad*
  • Litheo

Ja visst blir man orolig... det blir ju inte bättre av att man sitter o läser symtom heller. Jag fick ett ben smo domnade bort där helt nästan o var helt trött i armen en dag oxå Sedan hade jag riktigt ont i benet o foten ett tag o då trodder jag verkligen att det var ms...

-....tills jag för ngn dag sedan kollade under skon och upptäckte att jag går helt snett på den... halva sulan var nedsliten....

Man ska nog inte läsa för myckt heller

• Häxan Jia

Nä man skall säkert inte göra det.. alla kunskap är inte den bästa jämt

*Vild och vågad*
Svar på tråden Nervryckningar i ögat