• Maroschka

Snabba svar ang plater i globen

Hej här har ni en brud som för första gången ska få gå på konsert i globen.
    Jag ska boka biljetter till mitt favoritband LinKin Park.

Min fråga är: Vilket är bäst om man vill komma så nära scenen som möjligt? Man får ju välja mellan "Bästa sittplats" och Ståplats".
    Låter ju bra att få bästa sittplats men hur nära är det. Om man tar ståplats hamnar alldelens framför scenen då om man har tur?

• Svar på tråden Snabba svar ang plater i globen
  • DecemberLove

Stå men då måste du köa lååångt innan insläpp för att hämna långt fram vid scenen

Sittplats kan du ju ta men då sitter du på läktaren vilket är en bit från scenen men sen har du stor panoramatv som visar oftast allt med så man ser ändå

• DecemberLove

eh var hittar du btw biljetter?

• Maroschka

Ja med tanke på att det är enda gången förmodligen jag kommer få se dom live så vill jag verkligen stå så nära som möjligt. Undrar huuur länge läääänge är ;)
    12 timmar innan insläpp?

• DecemberLove

Jag skulle ta ticnet. Det vet man är pålitligt!

• FiXXXer

Ticnet är ju den officiella biljettsäljarsidan så att säga, medans Biljettnu är ett registrerat företag vars affärsidé går ut på att få tag i biljetter till utsålda evenemang och sedan sälja dom vidare för tre gånger så mycket pengar. Jag har nyligen blivit utan biljett till Metallica, så jag kan låta lite bitter, goddammit.
    Anyho, vad jag har hört iaf är Biljettnu att lita på, dom leverar alltid och håller alltid vad dom lovar. Men som sagt, dom tar tre gånger så mycket för biljetten. Så försök med Ticnet i första hand. Ett tips är att hitta nummer till diverse Ticnet-ombud i Sverige och ringa dit på releasedagen, då Ticnets eget nummer aldrig pallar trycket. Som sagt, jag är int' bitter. Jo, det är jag!

Svar på tråden Snabba svar ang plater i globen