• C r e d o

Nån som haft kraftig tandvärk vid bihåleinflammation?

Har fått diagnosen bihåleinflammation efter att jag sökte akut. Fick penicillin i söndags, och har blivit bättre från själva förkylningen men VÄRKEN blir ju värre och värre. Måste man göra en punktering/spolning av bihålorna eller kan det fortfarande gå över av sig självt med penicillin? Har svinont på båda sidorna, värker i alla tänder och i käken.

• Svar på tråden Nån som haft kraftig tandvärk vid bihåleinflammation?
  • VIP

japp, men det gick över med antibiotika. Låter inte kul att spola. lycka till!

• Anonym

Fick du Penicillin i söndags så borde värken vara bättre... Så brukar det vara för mig. Det kan ju hända att du behöver byta penicillin fö att den inte "biter" på dig. Ring vårdcentralen i morgon o prata med dom. Ta någon värktablett så länge, om du inte redan gjort det.

Men ring vårdcentralen! Jag är ingen doktor!!

• Blå Flygare

Ja, gjorde svin-ont! Men jag blev snart bättre när jag fick antibiotika och rinexin.

Jag sökte tandläkare akut, tyckte det var hämskt att råka ut för sådan tandvärk samtidigt som jag var förkyld och hade feber. Hade aldrig hört att tand-nerven kunde klämmas av bihåleinflammation.

• Mli79

Har också haft hemsk tandvärk samtidigt som bihåleinflammation.

Om du beger dig till vårdcentralen igen - be att dom ska kolla dina bihålor med ultraljud då innan dom skriver ut nåt nytt penicilin. När dom gjorde det på mig senast så upptäckte dom att jag inte alls behövde penicilinet egentligen utan bara avsvällande... Kul, ätit ett par kurer och undrat varför det inte hjälpte.

Emma ska få en lillebror i maj!
  • C r e d o

Åkte in i dag och då höjde han dosen, ville punktera men jag fick spel och vägrade... Ville ge det en chans till och hellre återkomma, men jag ångrar ju det nu när värken sätter i gång igen. Fy vad ont!

• Dream26

Aj fy låter inge vidare tack och lov har jag alldrig varit med om det där..
    Hur gör de när de punkterar då? Låter läbbigt..

• virre27

Japp, jag har haft det gick till tandläkaren och trodde att det var något hål, men nej det var det inte. Sen åkte jag akut in ett par dagar senare för jag blev förlamad i halva ansiktet. Fick penicilin efter att de ställt diagnosen bihåleinflammation. Det gick över efter ett par dagar.

• muminmaman

ja det har jag. trodde att jag skulle kola. värken blev bättre efter fem dagar medpenicilin. men däremot är jag fortfarande snorig efter fem veckor.... men slemhinnorna kan ju vara lite uppsvällda när man är gravid....

• C r e d o

De går med en TJOCK nål via näsan och in i bihålan som är under ögat... Genom ben och allt. Fixade inte det i dag, men får se om jag måste pallra mig dit i morgon om det blir lika illa i natt. Hoppas det blir som för dig virre27, att det går över. Wish me luck!

• Det ljuva livet
    Mingos skrev 2007-02-28 18:56:45 följande:
    De går med en TJOCK nål via näsan och in i bihålan som är under ögat... Genom ben och allt. Fixade inte det i dag, men får se om jag måste pallra mig dit i morgon om det blir lika illa i natt. Hoppas det blir som för dig virre27, att det går över. Wish me luck!
    Hoppas att du slipper spola, och är du tvungen att göra det så är det inte så farligt som det låter .
  • C r e d o

Nu i kväll har det varit bättre men jag tar ju panodil hela tiden. Tidigare så har inte panodil tagit bort smärtan men nu gör den det i allafall, så då kanske man vågar tro att det har vänt. Helt seriöst, nåt av det värsta jag varit med om i hela mitt liv. Två födslar på raken, visst. En helt annan smärta.

• norgesessan

panodil funkade inte på mig, bara ipren..jag hadde influensa, men täta bihålar...(som kollade inte, tror jag)
    JAg fick ialalfall penicilin, och är bra nu...
    Det var inte direkt ont i tänderna, men obehagligt...jag viste at det kom av bihålerna, så hadde jag inte visst om det hadde jag nog trott det var hålattack på alla tänder jag hadde...

• C r e d o

Iprén är ju så bra när man har ont, men man ska inte ta det när man är gravid tyvärr. Hoppas i allafall att jag vaknar i morgon och är bättre, är helt slut nu.

Svar på tråden Nån som haft kraftig tandvärk vid bihåleinflammation?