• LillaFruHasselblad

Vilken hundras är detta?

Det finns en hund som är ganska liten, svart, har hår som hänger ner till marken... Svårt att förklara. Vad kostar en sådan att köpa? Jag undrar också vad en engelsk bulldog kostar samt en basset? Jag har sökt på nätet men inte hittat någon prisinfo.

• Svar på tråden Vilken hundras är detta?
  • mini97

Kontakta uppfödare så får du den infon, priset kan variera hos olika uppfödare

• enlitenbitkaka

Varierar från uppfödare till uppfödare. Ta kontakt med SKK eller rasklubben så får du iaf ett ungefärligt svar vart priset BÖR ligga.

.?:*¨¨*:?. lose your dream and you might lose your mind - mick jagger.?:*¨¨*:?.
  • finnbrud

Beskrivningen kan vara många olika...

ex. shitsu, lahsa apso, nån terrier oxå tror jag, och flera andra, men tror nog att de är vanligast...

Sök på länkarna till rasklubbar på skk.se så hittar du seriösa uppfödare där.

Lycka till!

• BigBoned

Känner en som köpte sig en engelsk bulldogg, Kostade 15000. Den hade stammtavla och va reggad i skk.

• Nattalina

Jag tror du menar en skotte (scottish terrier)...

• LillaFruHasselblad

Exakt! Skotten var det!

• ALJO

Dom flesta hundar ligger runt 10 000 i pris, förutom sådana raser som är trendiga för tillfället som blir dyrare.

• UrbanB

Bulldog kostar cirka 15000kr. De flesta raser som inte är allt för vanliga ligger på 12000kr uppåt.

• brittanne

Basset ligger på 8.000- 10.000 i inköpspris, lite beroende på vilken uppfödare det är.

• KisseNova

Engelsk bulldogs sällskapet rekommenderar att man tar 20 000 för en valp, vissa uppfödare tar mindre och flertalet tar dock mer.

Har kontakter med en superduktig engelsk bulldogg uppfödare som jag frågar ut rätt ofta eftersom jag SKA ha en bulldogg i framtiden!

Vart hittar ni bulldoggar för 15 000 ???

• bonus2

Men hunden som var till salu var ingen valp.

• KisseNova

bulldoggen var ju inte ens svenskuppfödd..

Svar på tråden Vilken hundras är detta?