• Sladdis

Förslag på lekar mm på maskerad för 8-åring??

Hallå!

På lördag ska vår 8-årige son ha maskerad-kalas.

Är det någon som har förslag på lekar mm??

Hur ska man duka? När vi har haft dinosaurietema så har vi dukat med dinosaurie-tallrikar och plastdinosaurier mm på bordet.
    Men nu får ju barnen klä ut sig till vad de vill, så hur ska vi duka då för att det se festligt ut??
    Vi ska bjuda på hamburgare.

Förslag någon??

//Anna

~ * allt är lätt när man kan det * ~
  • Svar på tråden Förslag på lekar mm på maskerad för 8-åring??
  • Sladdis

HOHO...

• Sladdis

INGEN??

• buspolly

jag har några tips på lekar...
    lägg ut en matta som inte glider. sen ställer sig barnen runt den, en vuxen säger: hoppa upp på mattan- barnen hoppar upp.
    säg sen hoppa ner: barnen hoppar ner...
    fortsätt så. men ändra ibland till "hoppa upp" då barnen redan står på mattan, den/de som hoppar ner eller nuddar golvet åker ur.
    fortsätt till en vinner.

hela havet stormar är ju alltid populärt

vi lekte en lek som heter mördare och polis (givetvis kan man hitta på andra namn efter temat på kalaset)
    alla sitter i en ring, och blundar, en går runt och lägger handen på ett barns huvud, den är "mördare" , sen läggs en hand på ett annat barns axel, den är polis.
    nu ska alla titta, ingen säger något. bara ögonkontakt. nu ska mördaren försöka "döda" så många som möjligt genom att blinka med ett öga, eller om det är för svårt, blinka med båda, när mördaren får ögonkontakt med någon så blinkar han alltså, och den som tittat in i mördarens ögon dör och får lägga sig ner. så fortsätter det tills mördaren kanske råkar blinka åt polisen, han kan inte dö utan får istället säga typ: ha jag vet vem som är mördaren!!!
    sen byter man huvudpersoner. ta inte illa upp för att jag använde mördare/polis, vi lekte denna lek när jag gick i 6:an, kanske inte bra till småbarn, eller?

sätta knorren på grisen

eftersom ni inte har nåt tema, kan du ju duka med en massa olika färger, ballonger och serpentiner... klipp ut underlägg i papper som du målar konturerna av en hamburgare på, alltså klipp ut konturerna med. och rita inuti, så kan barnen få färglägga sin egen hamburgare.

hoppas du fick nåt tips

• Sladdis

Jättebra, tack!!

Svar på tråden Förslag på lekar mm på maskerad för 8-åring??