• Grodan Soda

Önskar du en pojke eller flicka?

Har förstått att en del önskar sig det ena eller det andra beroende på många olika orsaker.

1. Har du önskemål ang. kön?

2. Vad tror du att ditt önskemål beror på?

Här dömer vi inte varandra och respekterar varandras åsikter/önskemål! Frågan handlar om ÖNSKAN och inte om att eventuellt göra abort eller på annat sätt aktivt välja kön.

• Svar på tråden Önskar du en pojke eller flicka?
  • Zgirl

1. "Önskar mig en pojke" (men egentligen är det att barnet är friskt som räknas högst)
    2. Det beror på att vi endast är 2 pojkar i hela min släkt (förutom männen till barnen då...) och resten är tjejer. Så det hade varit rätt skoj om jag lyckats få en pojke :)

Du själv då?

• Kringlan L

Jag är faktiskt ganska kluven...
    Jag har två döttrar och trodde att jag skulle "önska" mer att det är en liten kille den här gången..
    Men faktiskt så känns det istället mer skrämmande om det skulle vara en pojk.. Hur sköter man en sån?? =)

Känner att det hade varit mysigt med tre tjejer, men det kanske är för att det är där jag känner mig säker och vet att jag kan..

Hur som helst så tror jag att det bor en grabb i min mage och för sambons skull så hoppas jag att det är så.. För ensam kille med 4 töser? Stackarn.. =)

Och det hade varit otroligt kul att få shoppa loss på tuffa kill-kläder..

• C r e d o

1. Önskade en tjej, nu vet jag att det är en tjej.
    2. Dels för att jag har två killar, men sen tror jag att många kvinnor vill ha just en dotter. Sen ser jag ju hur det är i egna syskonskaran, först tre pojkar, sen jag och min syster. Mina bröder ringer sällan hem, medans jag och systern har daglig kontakt med mamma. Jag skulle däremot inte tillåta mig själv att gå runt och deppa över en tredje pojke, det är beslut man tar tror jag. Att man är nöjd med det man får, även om man blir besviken för en stund.

• honeybee78

1. nej, har faktiskt (helt ärligt) har jag ingen önskan om könet. jag vill helst ha flera barn om det går och då gärna minst ett av varje kön. Som den vanliga gamla klyschan säger "huvudsaken är att barnet är friskt"

2. Kan inte svara på

• Grodan Soda

Jag har egentligen inga direkta önskemål. Kanske känner man ofta så när det är första barnet? Samtidigt är det ju många som önskar sig samma sort som det första så jag vet inte, det är nog olika från person till person.

• suomineito

När jag blev gravid så önskade jag att vi skulle få en son, och det fick vi också !!! Mina föräldrar fick 5 flickor och inga pojkar. Var nog lite rädd att jag skulle inte heller få nån son. Nu önskar jag att våran nästa blir en tjej, sen när vi nu bestämmer oss för att skaffa en till. Men naturligtvis en till pojke är lika välkommen !!

• kessie
    Har en underbar pojke men skulle gärna vilja ha en till.. 
    (¯`°?.¸ ღ♥ William ♥ღ ¸.?°´¯)
  • C r e d o

Kan tillägga att jag inte hade några önskemål på första barnet, inte andra heller egentligen. Eftersom det var så tätt mellan de så var det extra kul med en pojke till.

• Grodan Soda

Mingos: Det där med att man gör ett aktivt val tror jag också är sant. Man får bestämma sig för att inte deppa även om man gör det en liten stund. För så tror jag absolut att det kan vara, man blir besviken för en kort sekund då det man önskade sig inte kommer ut. Men det är ju ett tabu-belagt ämne av högsta grad.

Sen så efter ett tag så är ju den som kom preciiiiiis det man önskade sig och allt annat är ett minne blott! Och tur är ju det. :)

• Häpp

Jag såg min knodd igår för första gången på vul och måste säga att efter att ha vart orolig att något gått fel, så finns ingen önskan på speciellt kön....bara h*n kommer ut efter nio månader:)

Svar på tråden Önskar du en pojke eller flicka?