• Savannah73

Storlek på påslakanset??

Nu blir jag helt snurrig!!
    Vad är egentligen standardmåttet på påslakan till spjälsäng?
    Hade köpt ett täcke, var och köpte ett set på jysk i helgen som var mycket mindre än täcket. Kollade på storlekarna på ikeas lakan som visar sig vara större än täcket jag har.

Ni som köpt i Ullared, vad är det för storlek på dem?

• Svar på tråden Storlek på påslakanset??
  • Scrapmom

Om du har köpt täcke och kudde på Jysk så är det möjligt att det är danska varor, som då har danska standardmått som är mindre än våra. Jag köpte från ng baby och har haft samma problem. Denna gången kommer jag köpa täcke och kudde på IKEA så att måttenstämmer bättre.

Har inte koll på Ullareds storlekar tyvärr. Ska inte dit förrän i maj.

• Lepa

Finns det inte två storlekar en till vagga/vagn (denna e mindre) och sen till spjälsäng? Så var det iallafall på Ullared och har sett att det finns två olika storlekar på Babyproffsen och Brio också!

• Scrapmom

Jo, det finns en storlek till vagga/vagn, och en till spjälsäng. Båda varianterna brukar vara mindre om de är danska än svenska.

• Modesty2000

IKEAs täcken har måtten 110x125 men som sagt, hur simpelt som helst att sy om.

• sleipner

Har upptäckt samma fenomen som dej.... Olika storlekar beroende på var man köper.... morrrr....
    Jag hade turen att upptäcka det innan jag handlade något..
    Men vad jag konstaterat är att JYSK bara har till VAGGA/VAGN, inte spälsäng och att IKEAS påsakan är något större än vad babyproffsens lakan är.. på ena hållet i alla fall....

Jag har fått ett täcke, som jag glad i hågen skulle gå och köpa påslakan till och blir lika förvånad som dej...

Jag gillar inte IKEAs lakan alls så de går bort oavsett storlek.. så i nikäget är jag förpassad till Babyproffsen och liknande affärer..

Hoppas du hittar något som passar annars får du ta fram symaskinen

• sydney

vi köpte kudde och täcke på ikea samt ett påslakanset. Har köpt påslakanset även på ullared och babyproffesen (babarpappa) och de passar, det diffar några cm men det funkar bra ändå.

Svar på tråden Storlek på påslakanset??