• zora

Biverkningar av att sluta med p-piller?

Hej. Jag undrar om det är någon som har slutat med p-piller här som har fått "biverkningar" av det? Alltså mer finnar, vikt upp/ner gång, mer sexlust osv. Hur lång tid efter ni slutat märkte ni av det? och hur lång tid tog det innan dom tråkiga biverkningarna försvann? Vilka piller slutade ni med? Själv har jag precis slutat med Yasmin (tog sista 28/1), och hoppas nu att mensen ska komma igång ordentligt.

• Svar på tråden Biverkningar av att sluta med p-piller?
  • Jodie

Jag slutade med desolett efter ca 12 års användning. Resultat: finnexplosion! Som att vara tonåring på nytt (är 31...) (och hade inte mycket finnar i tonåren). Jag fick till och med finnar på ryggen vilket jag aldrig någon sin haft. Nu har det gått några månader och allt är betydligt bättre. Och så är jag ju gravid också...

Lycka till!

//Charlotta

• Pånglan

Håller med Jodie.. slutade också med Desolett efter 14 år.. enormt mycket finnar.. de slutar aldrig komma. Vidare gick jag upp i vikt 2-3 kg, inte så skoj. På den positiva sidan har jag mycket mindre migrän, bättre humör, mer sexlust...

Det är nu 5 mån sedan jag slutade.. har hört att finnarna avtar efter 3-6 mån.. hoppas hoppas...

Lycka till! Och grattis Jodie..

• Mickis74

Fick inga biverkningar alls. Åt Trinovum 28 o hade gjort det i 10 år.

• Minname

har slutat med Yasmin ett par gånger... första gången då gick jag ner i vikt ( bröt med sambon kan vara det oxå ) Finnarna kom tillbaka (yasmin ska ju hjälpa dem att vara borta )
    Hade små mens i typ 2- mån hela tiden. iNget ont inget klydd i övrigt.

Denna gången har jag fått finnar som vanligt... jaja inget man kan rå över men så har jag haft ont ont ont ont i magen till och från . Spännigar i brösten och massa annat små mäck. Det ända jag inte haft denna gång är det minsta blodspår *ler* så annurlunda men men

• mimmi

Slutade med restovar (för 2 år sedan) efter att ha knaprat i mig dem (och desolett) i sammalagt 12 år.
    Det tog ett år innan mensen kom tillbaka som den skulle, så det kan man väl kalla biverkning.
    Och också jag fick finnar på ryggen.... blääää! Borta nu? Nej inte direkt! Tvi för biverkningar.

• Tvåbarnsmamma79

Slutade med yasmin 28 21/1 och jag vet inte om det har med det att göra,men jag mår jättedåligt nu.Brukar ha pms vid den här tiden,så isf har ja fått 100 gånger värre pms än när ja käkade p-piller...Men det behöver ju inte va därför,men bm trodde det...Finnar har ja inte fått några,o sexlusten är väl som vanligt=)Mensen ska ja inte ha förrns om två veckor,så den törs jag inte uttala mig om Hoppas du slipper några biverkningar iaf!
    Lycka till!
    Kram

• Dalkullan

Slutade med Trinordiol 21 i slutet på September. Har fått tillbaka mensvärk men till det positiva hör jämnare humör, ökad lust, mindre huvudvärk. Känns som att kroppen mår bättre utan dessa hormoner! mensvärken får man väl stå ut med.....

• Dalkullan

Ska kanske tillägg att jag inte haft några problem med mensen, den har varit regelbunden sedan jag slutade med pillren.

• Marsupulami

Inga större förutom en viss oregelbundenhet ! Och MYCKET mer lust

Svar på tråden Biverkningar av att sluta med p-piller?