• Fru Borg

Grattar du vänner & bekant på deras namnsdagar?

Jag försöker gratta om jag kommer ihåg det för det är en kul sak i den trista vardagen ibland. Folk blir så glada när man kommer ihåg deras namnsdagar.

Filip 060924
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Grattar du vänner & bekant på deras namnsdagar?
  • sparv78

om jag kommer ihåg det så gör jag, dock har jag så dåligt minne att jag tillochmed glömde sonens namnsdag förra året. Tur att svärmor finns som minns sådant!

• Träz

Har inte heller så bra "komihåg", men när jag väl kommer ihåg
    det så grattar jag!!

• Mummynr1

När jag kommer ihåg det

• Grus grus

ja, det brukar jag göra. Min farmor bakar alltid en sockerkaka till mig den 6 oktober, på min namnsdag!

Kärlek och snuva kan inte döljas!
  • Emmy o Nellie

min mormor har namnsdag idag!

• zpeedzone

Om man kommer på det, så brukar jag skicka ett sms

• zpeedzone

Om man kommer på det, så brukar jag skicka ett sms

• Majakattan

Grattar med att ringa och säga grattis, om jag kommer ihåg det. Jag köper inga presenter eller så, det skulle inte falla mig in.

• Mamsen 25

ja om jag kommer ihåg så självklart!

• Pennye

Japp, ringde syrrans grabb idag för han heter Albin och han blev jätteglad.

• Licizzi

Japp, det gör jag

♥ Älskar D & Cicci Bella f. o5o726 ♥
  • Majbarnen

Om jag kommer ihåg det och jag träffar dem samma dag. Är det en goood vän kanske jag tar det som en anledning att ringa eller skicka ett sms

• mamma2004
    majsssan skrev 2007-03-01 16:26:04 följande:
    Om jag kommer ihåg det och jag träffar dem samma dag. Är det en goood vän kanske jag tar det som en anledning att ringa eller skicka ett sms
    samma här.
    Tacksam mamma till Jemima (040626) och Jonatan (060212)
  • Ocean WoW

Nej aldrig...

Försöker aldrig anstränga mig att komma ihåg heller. Själv har jag ingen namnsdag och inte ens ett namn som liknar något. Skrattar gott åt min "bästis" som blir skogstokig när man glömmer. Skulle aldrig glömma hennes födelsedag dock.

En annan sak är en grekisk vännina, men för henne är det viktigare med namnsdag än med födelsedag.

• Jessica Ziegenfeldt

Det är lätt att komma ihåg att gratta på namnsdagar nu när man hänger här på FL. Det står ju alltid dagens namn uppe i högra hörnet. Gör det lätt att komma ihåg vänner och släkt.

• Fru Borg
    Jessica Ziegenfeldt skrev 2007-03-01 16:56:41 följande:
    Det är lätt att komma ihåg att gratta på namnsdagar nu när man hänger här på FL. Det står ju alltid dagens namn uppe i högra hörnet. Gör det lätt att komma ihåg vänner och släkt.
    jo helt plötsligt kommer man ihåg alla som har namnsdag.
    Filip 060924
  • Meli o Neo

Ja men bara mina grekiska släktingar och vänner. För att namnsdagen är en nästan lika viktig högtid att fira som födelsedagen, bland greker. 

Svar på tråden Grattar du vänner & bekant på deras namnsdagar?